Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Trend deze zomer: ananas

Afgelopen maanden duikt de ananas op de meest opmerkelijke plekken op. Van een feesttent op Mysteryland tot een ananasprint op kleding. Overal duikt de vrucht op.
Dat viel NRC ook op. De krant publiceerde onlangs een artikel over de ananas als trendvrucht.

Mode-bloggers, stylingsbureaus droegen bij aan de opmars van de ananas. Zelfs in tv-programma's is de ananas te vinden. De hype rond de vrucht is niet nieuw. Columbus nam de ananas mee terug op één van zijn reizen. De Europeanen waren onder de indruk van de smaak. Nu keert met enige regelmaat de ananas terug via reclamecampagnes van Dole met meisjes met rietenrokjes en ananas tot Dolce & Cabana, die de vrucht in hun ontwerpen gebruiken en via drankjes met ananassmaak naar de feesttent op Mysteryland.

Lees hier het artikel van NRC.
Publicatiedatum: