Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Recordgroei consumptie biologische voeding in India
Volgens het rapport 'Voorspellingen en mogelijkheden voor de Indiase biologische voedingsmarkt, 2019' zal de omzet voor de biologische voedingsmarkt in India naar verwachting met een gecombineerd jaarlijks groeipercentage van ongeveer 25% toenemen tijdens 2014-19.
De redenen die worden genoemd voor de snelle groei van de Indiase biologische voedingsmarkt zijn een stijgend gezondheidsbewustzijn onder Indiase consumenten, een steeds groter besteedbaar inkomen door de globalisatie van markten, en een groeiende middenklasse in het land van meer dan een miljard mensen. Daarnaast is India in opkomst als potentiƫle bestemming voor de biologische teelt, wegens een groeiend aantal gecertificeerde landerijen, alsook de diverse klimaatomstandigheden en bodemtypes in verschillende staten over het hele land. Ook de beschikbaarheid van biologische levensmiddelen neemt geleidelijk toe, als gevolg van een gestage toename in het aantal retail- en distributiewinkels. Verschillende grote retailers, waaronder Sresta Natural en Morarka Organic Foods, vergroten hun distributienetwerken door banden met leidende retailketens, of door het oprichten van exclusieve biologische voedingswinkels.
Toch zijn er nog obstakels voor verdere groei en expansie. De markt voor biologische producten in India is erg ongeorganiseerd. Met steeds meer gevallen van voedingsvervalsing in het land, is de vraag naar biologische levensmiddelen aanzienlijk gestegen. Een groeiend aantal mensen uit de middenklasse maakt zich steeds meer zorgen over de voedselkwaliteit, en is bereid 10-20% meer te betalen voor biologische producten. Deze groep wordt dus gezien als belangrijke vraagaandrijver voor de biologische markt in India.