



Abonneren
Vacatures
- Int. Product- en Cropspecialist Propagation (opkweek)
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
- Lead Auditor Kwaliteit & Processen
- Junior account manager
Top 5 - gisteren
- Jan Oskam verkoopt locatie Vleuten aan projectontwikkelaar, Neerijnen vanaf 2024 centrale locatie
- "Op nieuwe verwerkingslocatie volop ruimte om ons verder te ontwikkelen"
- Dole verkoopt groentedivisie aan Chiquita
- "De Piqaboo is voornamelijk interessant omdat hij zo duur verkocht kan worden in Azië"
- Uit de oude doos: Pouw kocht aardappeloogst van Malta
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Consument steeds kritischer over duurzame communicatie
Een van de lessen uit het Dossier Duurzaam van onder andere GFK is dat het wantrouwen over duurzame claims stijgt naar een recordniveau. Het wantrouwen ten opzichte van bedrijven die claimen maatschappelijk verantwoord of duurzaam te zijn, is hoger dan ooit. In 2008 gaf 30% van de consumenten aan claims over MVO of duurzaamheid te wantrouwen. In 2013 is dit 39%. Consumenten prikken erdoor heen als merken zich te nadrukkelijk profileren met zaken die al normaal zijn in de markt, die nauwelijks verschil maken of die ze niet waar kunnen maken. Transparantie, eerlijke communicatie maar ook de toon en stijl van communiceren zijn cruciaal om dat te voorkomen.
Lees de andere lessen op de site van het GFK
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-01 "HEV-keurmerk misleidt consumenten en moet verboden worden"
- 2023-02-01 Coop viert 30 jaar Naturaplan
- 2023-01-31 EU-consumenten kopen minder biologisch
- 2023-01-31 Goede prijzen voor bio-citrus
- 2023-01-30 Verkoop biologische AGF in de VS daalde in volume in 2022
- 2023-01-27 "Nu ook Turkse bio granaatappelen"
- 2023-01-27 "Als de biologische appelverkoop niet stijgt, zullen we onze Jonagold nooit verkocht krijgen"
- 2023-01-26 "Vega biedt nieuwe kansen"
- 2023-01-25 Biologisch landbouwareaal in EU op 10 jaar tijd met 50 procent gestegen
- 2023-01-25 "Het biologische Primofiori seizoen verlengen kan de terugval in Verna compenseren"
- 2023-01-24 "Sneeuw kan tot klein aanbodtekort boerenkool leiden"
- 2023-01-23 Consument besteedt 36% meer aan biologisch
- 2023-01-23 Fotoreportage AGF-standhouders op Bio-beurs 2023
- 2023-01-23 "Retail aan zet in ambitie 15% biologisch"
- 2023-01-19 Online supermarkt Oda gaat samenwerken met Bio Company
- 2023-01-19 Plus Berries introduceert biologische aardbei en zero residu avocado
- 2023-01-18 HAK zet in op 100% biologische productie
- 2023-01-18 Jaarcijfers Skal: Biologisch groeit naar 4,4%
- 2023-01-18 Bergen omschakel-appels voor een spotprijs verkocht
- 2023-01-17 "Consumenten willen niet omrijden voor lokale bio"