Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sixpack van de Betuwse Bloem

Alle 700 bezoekers van de Food Valley Expo in Papendal kregen in oktober een pakketje met fruitinnovatie. "De laatste 5 jaar is er veel vernieuwd in het appelassortiment waaruit de consument kan kiezen. Deze expo leek ons als Greenport Betuwse Bloem en provincie Gelderland een prima gelegenheid daar de aandacht op te vestigen", vertelt Kees Pieters (50), programmamanager Betuwse Bloem voor de provincie Gelderland.



"Iedere bezoeker is getrakteerd op een sixpack appels, met daarin een selectie van de nieuwste clubrassen: Junami, Kanzi, Lola, Rubens en de Wellant appel. Ook de traditioneel meest geteelde appel in het Gelders Rivierengebied, namelijk de Elstar, werd hierbij niet vergeten. Door herpositionering en selectie van deze populaire appel wint dit ras aan waarde. In het pakketje voor de bezoekers zat een kaartje met een korte beschrijving van ieder ras. De appels werden geleverd door Plant- en Praktijk Onderzoek PPO uit Randwijk, Koninklijke Fruitmasters uit Geldermalsen en de JaBeMa van de Lola, met zijn oorsprong in het Land van Maas en Waal. We vinden het een mooie manier om te benadrukken dat de Regio Rivierenland als fruitteeltgebied springlevend is. En dat het regionaal zowel als nationaal een belangrijke economische pijler is. Betuwse Bloem was dan ook met recht aanwezig op de Food Valley Expo op Papendal, die was georganiseerd door Food Valley NL, het samenwerkingsverband rond Ede-Wageningen.
Er vonden 160 matchmakinggesprekken plaatst in de International Business Lounge. En er waren sprekers als Sander van der Laan (CEO Albert Heijn) en Daan Roosegaarde (ontwerper en inspirator). Bovendien was er de uitreiking van de Food Valley Award. Die is dit jaar gewonnen door NXP Semiconductors en Wageningen UR voor de ontwikkeling van de Pasteur sensor tag. Dat is een autonome, draadloze tag die gedetailleerd inzicht geeft in de oorsprong, behandeling en condities tijdens transport van een versproduct. Allemaal aspecten waar de fruitsector sterk in is."


Bron: fruitpact
Publicatiedatum: