Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

AB Vakwerk blijft haar roots trouw

Van oorsprong is AB Vakwerk sterk in de agrarische sector, van waaruit de uitzendorganisatie is ontstaan. Maar AB Vakwerk is anno 2013 veel meer, zo maakt commercieel directeur Kasper van der Molen duidelijk.

Agri, food, groen, grond-, weg- en waterbouw, bouw, industrie, logistiek; dat zijn met name de sectoren waarin AB Vakwerk in de afgelopen jaren een vooraanstaande positie heeft veroverd. "In deze branches hebben wij ons gespecialiseerd en daar blijven we bij. Sterker nog, daar willen we alleen maar beter in worden", geeft Van der Molen aan. Waar andere uitzendorganisaties in het eerste kwartaal van dit jaar nog met krimp te maken hadden, daar groeide AB Vakwerk behoorlijk. "We hebben het voordeel dat we in branches actief zijn die deels conjunctuurongevoelig zijn. We maken bewust geen uitstapjes naar branches, waar we geen verstand van hebben. We blijven dicht bij onze oorsprong, in branches waar onze mensen de handen uit de mouwen moeten steken. Klanten weten dat en ook de mensen die zich bij ons inschrijven."

Laagdrempelig
Dat inschrijven kunnen ze uiteraard online doen, maar ook op één van de vijf kantoren die AB Vakwerk in Noord-Holland (Beverwijk, Middenmeer, Obdam, Purmerend en Zwaagdijk) en Friesland heeft. Deze staan in Berlikum, Dokkum, Drachten, Sneek en Wolvega. "En veelal aan de rand van deze steden", vult Van der Molen aan. "We zijn laagdrempelig, mensen moeten altijd binnen kunnen lopen, zonder zich bijvoorbeeld in nette kleren te hoeven steken. Dat zit in onze DNA, daar willen we niets aan veranderen." Kennis van zaken, van klanten en van medewerkers, het staat bij AB Vakwerk met hoofdletters geschreven. "Een klant die belt voor tijdelijk personeel, krijgt altijd iemand die bij zijn bedrijf past. Iedereen die wij inschrijven spreken wij, we willen weten met wie we te maken hebben. We doen veel zaken met seizoensgebonden bedrijven, die vragen elk jaar om dezelfde mensen, dat zegt voldoende. En ja, wij hoeven zelden of nooit nee te verkopen. Er zijn 4.807 boeren lid van onze organisatie. Als er iemand belt voor hulp, dan hebben wij de verplichting om een arbeidskracht leveren. Daarom hebben bijvoorbeeld 1.081 medewerkers een vast contract bij AB Vakwerk. Onze klanten en leden moeten op ons kunnen vertrouwen."

Automatisering
AB Vakwerk richt zich overigens niet alleen op laaggeschoold werk, zoals nog wel eens wordt gedacht. Van der Molen: "Die tijd ligt al ver achter ons. De ontwikkelingen in bijvoorbeeld de agrarische branche staan niet stil en zitten vol innovaties. We zien dat steeds meer handelingen worden geautomatiseerd, onze mensen moeten daarin wel mee. Bij de één gaat dat wat beter dan bij de ander. Maar het brengt ook met zich mee dat we steeds vaker naar mensen met een MBO- en ook HBO-opleiding zoeken. Zeker ook omdat de vraag vanuit onze klantenkring naar deze mensen toeneemt. Immers, het overnemen van een bedrijf, weliswaar tijdelijk, vraagt andere competenties dan voorheen. Wij blijven daarom investeren in onze mensen. En daar hoort scholing en opleiding bij."

Gezien de resultaten in het eerste kwartaal, is Van der Molen optimistisch gestemd over de rest van het jaar. "Ons thema is 'werken aan groei'. Dit betekent dat wij het elke dag een beetje beter willen doen. Ik geloof dat als je werkt aan je eigen groei, je collega's en uiteindelijk de klanten dit ook gaan merken. De groei in omzet en klanttevredenheid volgt dan vanzelf. De marges staan weliswaar onder druk, maar dit wordt goed gemaakt door een hogere omzet. Uit een klanttevredenheidsonderzoek, dat onlangs werd gepubliceerd, kwam AB Vakwerk erg goed naar voren. Op basis daarvan, het geloof in 'werken aan groei' en de resultaten van het eerste kwartaal, kijken wij optimistisch naar de rest van het jaar."

AB Vakwerk
Zeilmakersstraat 19
Postbus 442
8600 AK Sneek
T 0515 - 54 86 00
F 0515 - 54 86 01
secretariaat@abvakwerk.nl
www.abvakwerk.nl

Publicatiedatum: