Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
tot 10 november online aanmeldingen mogelijk

Kwart aanmeldingen Fruit Logistica Innovation Award ingediend door Nederland

Nederland is wereldkampioen! Tot nu toe nog niet bij voetbal, maar bij de aanmeldingen voor de Fruit Logistica Innovation Award (FLIA) hebben de Nederlanders duidelijk gewonnen. In de geschiedenis van de FLIA werd bijna een kwart van alle aanmeldingen door Nederlandse bedrijven ingediend, gevolgd door Italië met circa 16 procent. Zijn de Nederlanders innovatiever dan de rest van de wereld of zijn ze gewoon heel slim, omdat ze de uitstekende marketing- en reclamemogelijkheden van de FLIA beseffen. Want bedrijven die voor de FLIA werden genomineerd, kunnen zeker zijn van heel veel aandacht.

De aanmelding kost geen geld, maar alleen een half uur tijd voor het invullen van het aanmeldingsformulier. Voorwaarde is een opmerkelijke innovatie die tussen 1 november 2012 en 31 oktober 2013 werd geïntroduceerd. Per direct en tot 10 november 2013 zijn aanmeldingen online mogelijk. "Daarbij is het belangrijk te weten dat niet alleen nieuwe producten, maar ook diensten en technische vernieuwingen voor de FLIA kunnen worden ingediend", legt Christoph Göring, projectmanager van de Fruit Logistica, uit.

Uit alle aanmeldingen nomineert een vakjury tien kandidaten die hun innovatie op een speciale expositie-oppervlakte tijdens de Fruit Logistica (5 tot 7 februari 2014) kunnen presenteren. De FLIA heeft zich ontwikkeld tot de belangrijkste onderscheiding van de gehele groente- en fruitbranche en geniet grote belangstelling in de vakwereld en media. De winnaar wordt tijdens de beurs door de vakbezoekers gekozen en op de laatste beursdag bekendgemaakt. Meer dan 58.000 vakbezoekers uit circa 130 landen worden in Berlijn verwacht. "Daarmee zouden wij ook een voetbalstadion kunnen vullen", knipoogt Christoph Göring. "Wij zijn benieuwd of Oranje ook in het WK-jaar 2014 weer aan kop ligt."

De winnaars tot nu toe van de FLIA:
2006 - 'Salanova' - de slasoort (Rijk Zwaan),
2007 – 'Vitamini's' - de groentesnack (FresQ/Rainbow Growers Group),
2008 - 'Intense' - de vleestomaat (Nunhems Netherlands BV),
2009 - 'Sweet Green Paprika' (Enza Zaden),
2010 - 'Arils Removal' - de granaatappel-ontpitter (Mehadrin Tnuport Export),
2011 – 'Limeburst Fingerlimes' - de Australische citrusvrucht (Limeburst Fingerlimes), 2012 - 'Angello - Sweet & Seedless Pepper' - de zoete paprika zonder zaden (Syngenta),
2013 – 'City-Farming' – een concept dat het met behulp van een speciaal ontwikkelde LED-verlichting mogelijk maakt in speciale kassen binnen 35 dagen uit het zaaigoed jonge plantjes te cultiveren (Staay Food Group)

www.fruitlogistica.de

Publicatiedatum: