Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Frank Burkhardt nieuwe Chief Commercial Officer van Fyffes

Fyffes heeft de benoeming van Frank Burkhardt als Chief Commercial Officer aangekondigd om leiding te geven aan de groeistrategie waaronder de promotie van een nieuw duurzaam merk, Trudi's, en een focus op het realiseren van haar bedrijfsvisie - Shaping Wellbeing for the World - in de komende jaren.

Fyffes is een van de grootste en oudste importeurs en distributeurs van tropische producten ter wereld. Met een infrastructuur die productie, inkoop, verscheping, rijping en distributie van bananen, ananassen en meloenen omvat, exporteert Fyffes naar meer dan 500 retailers in 22 landen in Europa en Noord-Amerika. Fyffes is ook de grootste importeur van bananen in Europa en tevens de grootste importeur van offshore meloenen in Noord-Amerika.

Onlangs heeft Fyffes haar nieuwe consumentenfruitmerk, Trudi's, gelanceerd op het Europese vasteland. Dit merk is gebaseerd op de wens van de consument om niet alleen gezonde, verse en voedzame producten te eten, maar ook dat het fruit dat we eten goed is voor de community's waar onze verse producten worden verbouwd.

Fyffes is momenteel in gesprek met geselecteerde retailers in heel Europa om dit spannende, transformatieve merk dit jaar uit te proberen. Met een investering van meer dan 1 miljoen euro in marktonderzoek, testen en creatieve ondersteuning voor Trudi's, wil Fyffes het merk de komende jaren graag activeren in samenwerking met Europese retailers en heeft het plannen voor locatie-gebonden marketingcampagnes die gerichte digitale content, billboard/out-of-home en promoties in de winkel omvatten.

De recente benoeming van Burkhardt als Chief Commercial Officer is cruciaal voor de uitrol en het succes van de commerciële strategie voor Fyffes en de nieuwe brand proposition. Met meer dan 20 jaar ervaring in sales en marketing in verschillende sectoren, categorieën en regio's heeft Frank de juiste achtergrond om het Fyffes bedrijf in strategische markten te laten groeien.

Voordat Frank bij Fyffes aan de slag ging, was hij sinds december 2021 Group Chief Marketing Officer bij Holcim en daarvoor CMO bij L'Oréal Zwitserland. Voor zijn tijd bij L'Oréal bekleedde Frank meerdere functies bij Procter & Gamble, waaronder Commercial Director Europe, Head of eCommerce DACH (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland), Sales Director Drug Channel DACH, Market Strategy & Planning Director Gillette DACH en Key Account Management. Frank werkte van 2003 tot 2018 bij Procter & Gamble.

In een reactie op de benoeming zegt CEO Helge Sparsoe: "Met zijn kennis, ervaring en scherp inzicht in commerciële strategie in diverse sectoren, gaat Frank bij ons een sleutelrol spelen bij het realiseren van een ambitieuze, go-to-market commerciële strategie in belangrijke markten binnen de EU, het Verenigd Koninkrijk en de VS. De afgelopen drie jaar hebben we ons gericht op het benutten van de jarenlange kennis en merkreputatie binnen Fyffes. Tegelijkertijd groeien we continu mee met de behoeften van onze klanten, onze werknemers, onze consumenten en onze toekomstige community's.

We zijn begonnen met een nieuwe visie en strategie: Shaping Wellbeing for the World. Het ethos achter onze bedrijfsstrategie is dat 'goed zakendoen' goed is voor een bedrijf en de ambitie is om deze filosofie in de hele waardeketen te omarmen. We hebben ook geïnvesteerd in belangrijke onderdelen van ons bedrijf en ons gericht op het realiseren van commerciële efficiëntie en de allerbeste werkfaciliteiten in onze community's. Dit bedrijfsmodel heeft ons een voorsprong gegeven op onze concurrenten als het gaat om de CO2-voetafdruk, het welzijn van de community en het welzijn van onze werknemers - waardoor we de sector naar een duurzamere fruitproductie kunnen leiden. Ik kijk ernaar uit om voort te bouwen op deze successen en om, met de steun van Frank, te kunnen blijven samenwerken met onze retailpartners en hoe we voor hen in de komende jaren toegevoegde waarde kunnen creëren.

Frank Burkhardt laat weten: "Ik ben verheugd om bij Fyffes te komen werken op zo'n cruciaal moment, nu het bedrijf haar uitstekende reputatie en 130-jarige geschiedenis wil koesteren en tegelijkertijd wil transformeren naar een duurzamere, toekomstgerichte organisatie. De lancering van Trudi's betekent een echt duurzaam aanbod waarvan we overtuigd zijn dat het een spannende, nieuwe kans zal bieden aan zowel retailers als hun consumenten - iets wat al lang niet meer is vertoond in deze sector. Ik kijk ernaar uit om nauw samen te werken met onze partners in de detailhandel op de vele markten waarin we actief zijn en om te kunnen bouwen aan een aantal spannende vooruitzichten en samenwerkingsmogelijkheden die in de pipeline zitten."

Voor meer informatie:
Michaele Schneider
Fyffes
[email protected]
www.fyffes.com

Publicatiedatum: