Jochem Wolthuis heeft het eerste exemplaar van zijn nieuwe managementboek 'Duitsland schept op' officieel overhandigd aan Helga Witjes, gedeputeerde van de provincie Gelderland.
"In het boek deel ik 25 jaar vakkennis over de Duitse foodmarkt vanuit Nederlands perspectief. Met het boek wil ik Nederlandse foodondernemers helpen succesvol(ler) op de Duitse markt te zijn. Hoe onderhandel je bijvoorbeeld met een Duitse inkoper? Het boek weegt 606 gram en gaat in op de hamvraag: wat ligt er op het bord in Duitsland? En hoe komt het daar terecht? De lezer navigeert door het complexe landschap van supermarkten en foodservice en wordt alert op valkuilen en onderhandelingsstrategieën van Duitse inkopers. En verder biedt het boek een inspirerende ontdekkingsreis door Duitsland voor iedereen met kennishonger naar de oorsprong van de 'Deutsche Küche', het Duitse food-ecosysteem en actuele foodtrends", zo schrijft hij op LinkedIn.
Helga Witjes: "Duitsland is voor Gelderland een belangrijke strategische (handels)partner. Voor een sterk marktaandeel in de Duitse agrofoodmarkt willen we blijven investeren in de relatie. Hiervoor werken we in Oost-Nederland samen in GO4EXPORT, een exportprogramma voor ondernemers uit Gelderland en Overijssel. Een van de succesfactoren van GO4EXPORT was de inzet van de Agrofoodmakelaar, drs. Jochem Wolthuis, de auteur van dit boek. Met zijn contacten en netwerk in Duitsland opent hij deuren voor Nederlandse ondernemers. Hij heeft zijn jarenlange kennis over de Duitse markt in dit boek opgeschreven, opdat de inzichten een groter publiek kunnen bereiken. Wij zijn dan ook verheugd dat de uitgave van dit boek mede mogelijk is gemaakt door Provincie Gelderland."
Voor meer informatie:
www.duitslandscheptop.nl