Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Steeds meer snacktomaten in Chinese supermarkten

Er worden steeds meer snacktomaten in China verkocht naarmate het warmer wordt. Het marktaandeel van snacktomaten is vergeleken met acht jaar geleden toegenomen. Mensen kunnen de tomaten makkelijk vinden in supermarkten of op de markt. Tomaten worden erkend als een groente. Telers promoten de snacktomaten vaak als fruit in plaats van groente. De snacktomaten zijn steeds vaker te vinden in de Family Mart, 711, online winkels en persoonlijke fruitwinkels.

Omdat er steeds meer tomaten op de markt zijn is de verwachting dat de prijzen stabiel blijven. De prijs van Fushan 88, een populaire snacktomaat in China, is dit jaar stabiel gebleven. De prijs is wel lager dan voorgaande jaren.

Snacktomaten kunnen op verschillende manieren verkocht worden. Kleine telers hebben de voorkeur om zaken te doen met kleine handelaren. Die handelaren gaan naar teeltbedrijven om tomaten op te halen en deze vervolgens door te verkopen. Op deze manier kunnen telers minder winst maken, maar lopen ze ook minder risico. Wanneer er echter geen handelaren zijn die hun fruit inkopen, hebben ze te maken met een uitdaging.

Grote kastelers hebben hun eigen tomatenmerk met logo ontwikkeld. Ze werken samen met grote groothandelaren zoals Freshhema. Dat is een grote winkel in eersteklas steden in China. Sommige kastelers ontwerpen hun eigen onlinewinkel zodat consumenten direct tomaten van hen kunnen kopen.

De prijzen variëren in verschillende steden per verpakkingen en kwaliteitsniveau. In de Ole' supermarkt in Shanghai kosten snacktomaten €3,23 per doos van 250 gram. In Kunming kost één kilo tomaat tussen de €1,29 en €1,94. Rood is de meest populaire kleur voor tomaten in China. Chinese mensen geven de voorkeur aan zoete tomaten met een brix van 10 graden. Sommige telers mengen rode, gele en groene tomaten in één punnet en noemen het een 'kleurrijke punnet'.

Deze verpakking is ontworpen zodat het als een geschenk aan vrienden of familie gegeven kan worden.

Publicatiedatum: