Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bestedingen in Franse retail in april -0,9%

Frankrijk: Winkeliers moeten verplicht worden om het winkelend publiek te waarschuwen voor productverkleining
Er is bij de regering op aangedrongen om het Franse voorbeeld te volgen en winkeliers te dwingen om het winkelend publiek te waarschuwen als producten kleiner zijn geworden zonder dat de prijzen overeenkomstig zijn verlaagd. De Franse maatregel is een poging om de zogenaamde "shrinkflation" aan te pakken, die wordt beschreven als oplichting. Shrinkflation is een probleem geworden voor consumenten en regeringen nu huishoudens worstelen met hun dalende koopkracht in het licht van een crisis in de kosten van levensonderhoud.
Bron: Independent

VK: Hogere prijzen in Tesco, Asda, Sainsbury's en Morrisons vanwege grenscontroles
Klanten van alle grote supermarkten, waaronder Asda, Tesco, Morrisons en Sainsbury's, maar ook Waitrose en Aldi, moeten zich schrap zetten voor een prijsverhoging van hun boodschappen die meer dan £100 per jaar gaat kosten. Op 31 januari van dit jaar werd een wetswijziging van kracht, maar deze is nog niet doorgevoerd. Dat gaat deze maand veranderen, want vanaf dinsdag 30 april is het nieuwe Border Target Operating Model (BTOM) van toepassing op alle dierlijke en plantaardige producten die uit de EU worden geïmporteerd, waaronder controles op voedsel zoals vlees, vis, zuivel, groenten en fruit.
Bron: Express

Frankrijk: Bestedingen in supermarkten in april met 0,9% gedaald
In de periode van 18 maart tot 14 april zijn de uitgaven van klanten in Frankrijk met 0,9% gedaald, zo blijkt uit nieuwe gegevens van Kantar. Het is de eerste keer in 25 maanden dat de uitgaven zijn gedaald. De gemiddelde waarde van het winkelmandje daalde met 1,7% in de P4-periode, zo blijkt uit de gegevens van Kantar, terwijl de aankoopfrequentie stabiliseerde. Het online kanaal won 0,6 procentpunt aan marktaandeel in deze periode, aldus het onderzoeksbureau, terwijl het proximity kanaal ook een lichte stijging (0,1 procentpunt) liet zien.
Bron: ESM Magazine