Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Go Fresh Produce

"Eetervaring mango's belangrijker dan prijs"

Canada is in grote mate afhankelijk van import voor zijn aanbod van AGF. Een bedrijf dat zich alleen maar bezighoudt met overzeese import voor de Canadese markt is Go Fresh Produce, een divisie van Gambles Group of Companies. "We werken samen met alleen de beste telers van over de hele wereld en importeren groenten en fruit van overal om het hele jaar door beschikbaarheid te garanderen," zegt Marcelo Rusca, Business Development Manager bij Go Fresh. Een van de producten waar Rusca met trots over spreekt, zijn mango's.

Boomgerijpte mango's uit Peru
Mango's worden momenteel ingekocht in Peru en Mexico. "Het Peruaanse seizoen loopt ten einde, maar aan het einde van het seizoen is er fantastisch fruit beschikbaar. Prachtige boomgerijpte mango's bieden de klant een geweldige eetervaring," zegt Rusca. Dit hoogwaardige fruit wordt per vliegtuig ingevlogen en ondanks de relatief hoge prijs zijn de kwaliteit en eetervaring het belangrijkst voor de consument. "Het is meer een nichemarkt." Het is echter niet alleen het einde van het Peruaanse seizoen dat hoge prijzen veroorzaakt; beperkte aanvoer veroorzaakte het hele seizoen door verhoogde prijzen. De Peruaanse oogst werd sterk beïnvloed door weersomstandigheden en de beperkte aanvoer zorgde ervoor dat de prijzen 60% hoger lagen dan vorig jaar. "Het was uitdagend om fruit te verplaatsen dat zo duur is, maar we merkten dat consumenten veel meer gericht waren op de eetervaring. Mensen herinneren zich eerst een goede eetervaring en dan pas de prijs."


Mangoras Haden

Mexico schakelt op
Met het einde van het Zuid-Amerikaanse seizoen verschuift de focus nu naar Mexico. Dat is waar Go Fresh momenteel het merendeel van zijn mango's vandaan haalt. "Om redenen van nabijheid kan niemand concurreren met Mexico wanneer ze in seizoen zijn," merkte Rusca op. "Binnen vijf dagen is het fruit in Canada." Het Mexicaanse seizoen begon in maart en eindigt in september en Rusca beschouwt zowel de beschikbaarheid als de kwaliteit als goed. "We moeten nog iets langer wachten op boomrijpe mango's uit Mexico die beschikbaar zullen zijn," geeft hij aan. Momenteel zijn de Ataulfo- en Haden-variëteiten beschikbaar voor de Canadese markt, terwijl Tommy Atkins zijn weg vindt naar de VS. In juni zal het seizoen doorgaan met de Kent-variëteit.

Gezien Mexico een korte markt betrad, waren de prijzen hoog. Ze zijn nog steeds hoog, maar dalen meestal na Pasen wanneer de beschikbaarheid groter wordt. "Dat is wat we nu zien: prijzen dalen en zullen blijven dalen."


Variëteit Kent

Gambles Group of Companies en zijn divisie Go Fresh Produce zullen later deze maand deelnemen aan de CPMA. Bezoek het bedrijf op stand #745.

Voor meer informatie:
Marcelo Rusca
Go Fresh Produce
Tel: +1 437 286 4579
marcelo.rusca@gofreshproduce.com
www.gofreshproduce.com

Publicatiedatum: