Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rebranding Solynta als 'true potato seeds' bedrijf

Solynta, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in de ontwikkeling, productie en verkoop van hybride aardappelzaden, kondigde deze week aan dat het zijn merkidentiteit zal aanpassen naar 'Solynta – true potato seeds'. Deze rebranding maakt deel uit van de nieuwe marktgerichte strategie van het bedrijf.

Solynta staat bekend als de uitvinder van de hybride aardappelveredelingstechnologie, die telers in staat zal stellen om aardappelen met de gewenste eigenschappen uit zaden te telen. Deze innovatie biedt een groot scala aan voordelen in vergelijking met het traditionele pootgoed wat betreft transport, opslag en teeltpraktijken. Bovendien maakt het de ontwikkeling van nieuwe hybride aardappelrassen met verbeterde ziekteresistenties mogelijk.

Met wereldwijde patenten is Solynta voorloper in hybride aardappelveredeling. In de laatste 14 maanden heeft het bedrijf Peter Poortinga als CEO aan boord gebracht (voorheen CEO van de multinational Plukon Food Group, die €3 mld waard is) en Joost van Regteren als CCO (voorheen hoofd marktontwikkeling EMEA/APAC en vicevoorzitter bij Bayer Vegetable Seeds). Gedurende hun ambtstermijn heeft Solynta de veldproeven en partnerschappen aanzienlijk uitgebreid. Het bedrijf is actief in 40 landen, waaronder Kenia, Centraal-Europa, Egypte, Namibië, Ierland, Ethiopië (met Pepsico) en Zuid-Afrika, waar het samenwerkt met telers, distributeurs en grote verwerkingsbedrijven om hybride aardappelen – en de 'true potato seeds' waaruit ze worden geteeld – toegankelijker te maken voor telers en consumenten.

"Voortbouwend op jaren van onderzoek door onze R&D-afdeling in Nederland, hebben rigoureuze veldtesten over vijf continenten met grote partners ons getoond dat er een enorme vraag is naar betrouwbaarder, goedkoper en veiliger startmateriaal voor aardappeltelers overal ter wereld", zegt Joost van Regteren, CCO van Solynta. "We staan al lang bekend als onderzoeksleider in hybride aardappelveredeling. We zullen zeker doorgaan met het veredelen van nieuwe niet-GGO hybride aardappelrassen, maar ondertussen hebben we de downstream-activiteiten van ons bedrijf geïntensiveerd. We werken nauw samen met telers, distributeurs en grote bedrijven, en we testen continu onze nieuwste rassen in het veld, met zeer positieve resultaten. Onze nieuwe rassen zijn gebaseerd op de vereisten die de markten stellen die we willen bedienen. Als gevolg hiervan zijn we meer klantgericht dan ooit. Als voorloper in de ontwikkeling en productie van hybride aardappelzaden, willen we erkend worden als het nummer één 'true potato seeds' bedrijf ter wereld. Met deze verschuiving van veredelaar naar marktgericht zaadbedrijf voelen we ook dat het juiste moment is aangebroken om het de wereld te laten zien door ons logo aan te passen aan de huidige situatie."

Ondertussen blijft de missie van Solynta solide. "We zijn nog steeds toegewijd om een positieve bijdrage te leveren aan aardappeltelers en aan de wereldvoedselzekerheid. Met onze nieuwe robuuste hybride aardappelrassen zullen we helpen een duurzamere aardappelwaardeketen te creëren."

Voor meer informatie:
Solynta
Dreijenlaan 2
6703 HA Wageningen
info@solynta.com
www.solynta.com

Publicatiedatum: