Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bako Sweet

"De echte groei in het zoete aardappelensegment komt voort uit de toegevoegde waarde-verpakkingen"

Dit is de tijd van het jaar dat Californië zich klaarmaakt voor de zoete aardappeloogst van 2024/2025. Het begint allemaal met de "hot beds", de eerste fase van het vermeerderingsproces waarin zaden worden geplant, wat na een periode van 45 dagen leidt tot het ontstaan van uitlopers. De fase van het uitplanten duurt twee maanden en wordt rond half juni afgerond, net voordat de zomerhitte zijn piek bereikt. "Elk ras heeft een andere standaard wat betreft optimale groeidagen, maar over het algemeen gesproken ligt het venster van uitplant tot oogst tussen de 90 en 130 dagen," zegt Matt McCort, Executive Vice President bij Bako Sweet. Dit resulteert in een oogst die plaatsvindt tussen half juli en oktober. Ondanks de hoeveelheid neerslag die Californië dit jaar heeft ontvangen, liggen de aanplantingen van dit seizoen nog steeds op schema.

"De echte basis voor een succesvol oogstjaar werd echter gelegd in het vierde kwartaal van 2023," aldus McCort. "Dat is wanneer we ons uitgebreide verkoopplan hebben opgesteld, met strategieën voor elk ras, zowel biologisch als conventioneel." Met dit plan in handen werden de timing en plantmethoden voor elk veld strategisch gepland, rekening houdend met factoren zoals oogstschema's, microklimaten en andere cruciale elementen. "De meest effectieve programma's komen voort uit doordachte samenwerking met onze retail- en foodservice-partners, door onze doelstellingen af te stemmen op die van hen, promotiekalenders te synchroniseren en bovenal, te voldoen aan de behoeften van de consument."


Links: Zoete aardappelbedden in folietunnel. Rechts: winkeldisplay.

Groei in toegevoegde waarde
"Hoewel bulkverkoop van zoete aardappelen significant blijft, komt de echte groei in de categorie van toegevoegde waarde-verpakkingen," zegt Susan Noritake, directeur Verkoop bij Bako Sweet. Naarmate de lente vordert, komen Bako Sweet's 1,4 en 2,3-kg netzakken naar voren als favorieten. "Naarmate Memorial Day en het grillseizoen naderen, komen onze tray packs in de schijnwerpers, met drie tot vier perfecte zoete aardappelen, klaar om op de grill te gooien." Ze zijn voorgewassen en ideaal voor lente- en zomer-happenings. "Vanwege de handige formaatopties blijven producten met toegevoegde waarde een go-to voor shoppers," merkte Noritake op.


Bailey Slayton toont biologische zoete aardappelen.

Zoete aardappel-steaks
Bako Sweet's aankomende grill-acties zullen zoete aardappel-steaks bevatten die gebruik maken van de jumbo oranje zoete aardappelen van het bedrijf. "Dit zal een leuke manier zijn om consumenten te betrekken in maanden waarin we doorgaans een lagere consumptie zien," zei Noritake. "We begrijpen de wens van consumenten om op innovatieve manieren van zoete aardappelen te genieten en we zijn ervan overtuigd dat dit initiatief hen zal aansporen om Bako Sweet producten te zoeken voor hun zomerbarbecues. "

Bako Sweet kijkt uit naar een uitstekende Californische zoete aardappeloogst, ter ondersteuning van haar ambitieuze groeistrategie. In lijn met haar ambitie blijft het bedrijf samenwerken met influencers en zet het content op sociale media-kanalen, waarbij ze mensen inspireren met zoete aardappelrecepten en gezondheidstips.

Voor meer informatie:
Susan Noritake
Bako Sweet
Tel: +1 805 794 0271
[email protected]
www.bakosweet.com

Publicatiedatum: