Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groeiende vraag naar Marokkaanse Nadorcotts

Voor de Marokkaanse exporteur Lady B is het Nadorcott seizoen positief verlopen, zegt directeur Khalid Bourass: "De teelt is succesvol geweest. We hebben geavanceerde teeltpraktijken geïmplementeerd om de gezondheid en productiviteit van onze boomgaarden te waarborgen. Dit omvat een goed irrigatiebeheer, monitoring van plagen en ziekten, evenals een evenwichtige voeding van de planten. We hebben ook regelmatig gesnoeid en gedund om een ​​hoogwaardige oogst te garanderen."

Er waren enkele moeilijkheden tijdens het groeiseizoen, maar niets dat het bedrijf niet kon oplossen of minder problematisch maken, legt Bourass uit. “Zo waren er natuurlijk de weersomstandigheden, met periodes van hitte en onregelmatige neerslag. Deze klimaatvariaties hebben een impact op de groei van de planten en de rijping van het fruit. Maar een goed gevoede en gezonde boom is beter bestand tegen verschillende stressfactoren. Met onze ervaring en expertise hebben we daarom de teeltpraktijken aangepast om de negatieve effecten van het weer te minimaliseren. We gebruikten bijvoorbeeld efficiënte irrigatiesystemen om adequate vochtigheidsniveaus in de boomgaarden te behouden, en we nemen maatregelen om de bomen te beschermen tegen extreme temperaturen."

Bourass stelt dat Lady B meer volumes beschikbaar zal hebben dan in de voorbije jaren. “We zijn verheugd dit jaar een ​​toename van de opbrengst te kunnen aankondigen, dankzij de uitbreiding van het areaal en de verbetering van de teelttechnieken. Dit stelt ons in staat om aan de groeiende vraag van de klanten te voldoen."

En die vraag is volgens Bourass sterk. “De vraag naar Nadorcotts is zeer bemoedigend. In onze belangrijkste markten zoals de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk en Nederland, zien we een aanhoudende en groeiende vraag. Klanten waarderen de smaak van Nadorcotts en ook dat ze gemakkelijk te pellen zijn. Maar de vraag varieert toch van markt tot markt. In sommige markten, waar de consument bekend is met de variëteit, specifieke marketingcampagnes lopen of we strategische partnerschappen hebben met lokale distributeurs, is de vraag groter."

Lady B wil ook enkele nieuwe markten betreden in de loop van het seizoen. “Onze belangrijkste exportmarkten hebben een constante vraag naar hoogwaardig citrus en Nadorcotts voldoen aan de verwachtingen qua smaak, kwaliteit en gebruiksgemak. Daarnaast richten we ons ook op andere landen, zoals Zweden, het Midden-Oosten, Frankrijk, Italië, Duitsland en Rusland.”

“Voor het komende Nadorcott seizoen hebben we hoge verwachtingen. We zijn van plan om onze productiecapaciteit te blijven verhogen om aan de groeiende vraag op de internationale markt te voldoen en we zullen blijven investeren in onderzoek en ontwikkeling om de smaak en kwaliteit van Nadorcotts constant te verbeteren. Daarnaast zullen we de samenwerking met onze belangrijkste klanten versterken om een ​​efficiënte distributie en regelmatige beschikbaarheid van Nadorcotts op de doelmarkten te waarborgen. Maar we zijn zeker trots op de resultaten die we tot nu toe al hebben behaald”, besluit Bourass.

Voor meer informatie:
Khalid Bourass
Lady B
Tel: +212 5 37 67 40 23/27 (Marokko)
[email protected]
www.ladyb.ma

Publicatiedatum: