Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Looye Kwekers organiseert dinner in the sky met spectaculair uitzicht over de kassen

Tholen - Looye Kwekers nodigde haar gasten gisteren uit voor een diner op hoog niveau, letterlijk en figuurlijk welteverstaan. Klanten uit Nederland, Belgiƫ en Duitsland, maar ook influencers, pers en winnaars van de consumentenactie gingen - verdeeld over zes rondes - via een platform, dat vastzit aan een kraan de hoogte in om te genieten van een driegangenmenu van Michelinsterrenchef Marleen Brouwer met een spectaculair uitzicht over de kassen.

Voor het hoogtepunt losbarstte nam Margriet Looije de gasten mee in de historie van het bedrijf dat opa Looije in 1946 startte. Vandaag de dag teelt het bedrijf met locaties in Naaldwijk en Burgerveen op een totaal areaal van 55 hectare tomaten. Met de Honingtomaten en JOYN-tomaten heeft de teler een unieke positie binnen de retail en AGF-speciaalzaken.


Job Struijk (Looye Kwekers) en Remon de Kleine (Postuma AGF)

Margriet nam samen met haar zus Annelies eind 2020 het roer van vader Jos over, terwijl zus Jacqueline de leiding heeft over het Spaanse teeltbedrijf. Als missie formuleerden de zussen om de mensen zoveel mogelijk te laten genieten van smaakvolle tomaten. Ze hebben zich als doel gesteld om in 2030 in ieder segment een leidende positie te hebben op het gebied van smaak en bekendheid in de Noordwest-Europese markt. Zo onthulde Margriet op korte termijn ook te starten met een eigen smaaklab in Naaldwijk.


Margriet Looije

Ook duurzaamheid staat hoog op de agenda. Zo noemde Margriet de investeringen in LED- belichting, de aardwarmtebron in Naaldwijk, het recyclen van de verpakkingen en de Honey Highway die het bedrijf met enkele andere bedrijven is opgestart. "Dit moet allemaal bijdragen aan het doel om in 2040 klimaatneutraal te telen.

Van Westland tot wereldspeler, zo gaf de voice-over op de bedrijfsvideo aan. Margriet maakte van de gelegenheid gebruik om de klanten te bedanken voor de steun, het geloof en de toewijding in de samenwerking. "Wij zien uit naar de komende jaren."

Vervolgens liftte een speciale kraan de gasten naar spectaculaire hoogte voor een culinaire ontdekkingsreis met de tomaat in de hoofdrol. Sterrenchef Marleen Brouwer van Restaurant Noor uit Groningen is een ware ambassadeur van de tomaten van Looye en liet dat ook op 50 meter hoogte zien met een driegangenmenu waarin de JOYN- en Honingtomaten uiteraard de hoofdrol vervulden.


Esther van Renswoude, Eduard Horlings en Eric Groenheide

Na afloop gingen de gasten nog met teeltmanagers Dennis en Stefan de kas in, waar ze te zien kregen hoe streng de selectie is waar de Honingtomaten aan onderworpen worden. Slechts 20% van de productie voldoet uiteindelijk aan de normen van deze smaaktomaat. Met een goedgevulde goodybag, maar vooral een onvergetelijke ervaring gingen de deelnemers weer naar huis.


Marjon van Aarle en Angelique Goesten

Klik hier voor de fotoreportage

Voor meer informatie:
Looye Kwekers
info@looye.com
www.looye.com
https://www.instagram.com/looyekwekers/