Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Josef Hesse in het Frischezentrum Essen

"Er is geen enkele productcategorie waarin we geen breed assortiment hebben"

Het familiebedrijf Josef Hesse uit Essen kijkt terug op enkele bewogen jaren. Een paar jaar geleden betrok het bedrijf het voormalige VanWylick-gebouw in het plaatselijke verscentrum, maar daarna kwamen Corona en een volledige herstructurering van het bedrijf volgde. Tegenwoordig heeft het bedrijf een moderne snijderij en worden de meeste producten over heel NRW geleverd via het eigen wagenpark, meldt Hubert Hengesbach, die het bedrijf samen met zijn zoon Niklas runt.


Het tomatenassortiment

De eerste tekenen van de lente, zoals bosuien, daslook, rabarber en asperges, komen nu ook geleidelijk binnen bij het in Essen gevestigde bedrijf, zegt Hengesbach. Zijn klantenkring bestaat uit retailers, restauranthouders en weekmarkt- en vakhandelaren. "De weekmarkten hebben tijdens Corona meer aandacht gekregen en hebben ervoor gezorgd dat bepaalde topartikelen, zoals tomaten van Looye Kwekers, meer verkocht worden."

In de huidige hal beschikt Josef Hesse over in totaal 3.500m2, wat ongeveer drie keer zo groot is als de oude locatie. Daarnaast beschikt het bedrijf over zes laadperrons en meerdere aparte koelruimtes om een ononderbroken koelketen te garanderen.


Productdiversiteit is een kenmerk van het bedrijf.

Dankzij de capaciteitsuitbreiding kan het bedrijf haar assortiment verder uitbreiden. "Wat ons onderscheidt, is dat we bijvoorbeeld meerdere verkopers van dezelfde weekmarkt met verschillende producten kunnen bevoorraden. Ons uitgangspunt is om aan ieders wensen te voldoen. Kortom, er is tegenwoordig geen enkele productcategorie waar we geen breed assortiment voeren en de bijbehorende service bieden."


Links: Aardappelopslag met groen licht. Rechts het groentemagazijn.

Josef Hesse moet zich echter ook aanpassen aan de omstandigheden. "We merken ook dat de weekmarkten aan relevantie verliezen door een gebrek aan nieuw bloed. De horeca en openbare instellingen winnen daarentegen geleidelijk aan terrein. Wij moeten op onze beurt op deze trend inspelen door niet alleen ons convenience-assortiment uit te breiden, maar ook meer aanvullende artikelen aan te bieden, zoals zuivel en delicatessen."


Tropea-uien en rabarber

In de nabije toekomst zal er volgens Hengesbach nog veel veranderen. "We zullen ons assortiment blijven uitbreiden en voortdurend nieuwe producten aan het assortiment toevoegen. We moeten ons er ook op voorbereiden dat de resterende weekmarkten zich steeds meer zullen ontwikkelen tot belevingsmarkten, wat weer gepaard gaat met heel andere eisen."

Maar het bedrijf ziet zichzelf als goed voorbereid op de toekomst. "We beschikken over een moderne, multifunctionele locatie en ook de opvolging is al geregeld. Alleen het aanhoudende personeelstekort zou in de toekomst zorgwekkend kunnen worden. We staan er nog steeds goed voor, maar we kunnen nog wel een handjevol medewerkers gebruiken."

Klik hier voor alle foto's van het groothandelsmarktbezoek in maart 2023.

Voor meer informatie:
Hubert & Niklas Hengesbach
Josef Hesse GmbH
Frischezentrum Essen, Duitsland
Tel.: +49 (0)201 310 29 0
info@hesse-essen.de
www.hesse-essen.de    

Publicatiedatum: