Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Discounters winnen aan belang in biologische sector

Lidl Zwitserland verkoopt meer bio-AGF

Hoewel de biologische consumptie in Zwitserland volgens het Bundesamt für Landwirtschaft met 2,2% daalde, wist Lidl Zwitserland haar verkoop van biologisch geteelde levensmiddelen in 2022 verder op te voeren. De retailer noteerde een verdere omzetstijging van 3% ten opzichte van het voorgaande jaar. Lidl Zwitserland wil zijn biologische assortiment nog verder uitbreiden en zijn inzet voor de biologische teelt versterken.

Biologisch is in trek bij Lidl Zwitserland - de jarenlange trend is opnieuw bevestigd. Ondanks een krimpende biologische markt - over heel Zwitserland genomen - kon Lidl Zwitserland de verkoop van biologisch geproduceerde levensmiddelen met nog eens 3% verhogen ten opzichte van het voorgaande jaar. In de afgelopen vijf jaar heeft de retailer haar omzet zelfs verviervoudigd. Deze ontwikkeling komt overeen met de analyse van de huishoud- en retailpanelgegevens van NielsenIQ Zwitserland, waarin de discounters worden beschreven als het op één na belangrijkste verkoopkanaal voor biologische levensmiddelen.

Kassandra Marty, verantwoordelijk voor duurzaamheid in inkoop bij Lidl Zwitserland, is trots op dit positieve resultaat in een over het algemeen dalende markt: "We zien dat de Zwitserse bevolking waardeert dat juist wij als slimme discounter een uitstekende mogelijkheid bieden om hoge kwaliteit tegen eerlijke prijzen te verkrijgen in tijden van marktbrede prijsstijgingen. Dit is vooral belangrijk in de biologische sector."

Groenten en fruit: tot 40 seizoensgebonden bio-producten
Lidl Zwitserland biedt nu meer dan 300 biologische producten aan; met andere woorden, meer dan 10% van alle levensmiddelen bij de retailer is biologisch gecertificeerd. Daarnaast houdt Lidl Zwitserland vier grote biologische weken per jaar, met telkens meer dan 100 extra biologische producten.

Veel van de biologische producten komen uit Zwitserland en worden dus strikt volgens de richtlijnen van Bio Suisse geteeld. De stichting "PUSCH" (Practical Environmental Protection) waardeert dit label als "zeer aanbevelenswaardig".

Op het gebied van groenten en fruit biedt Lidl Zwitserland tot 40 biologische producten aan, afhankelijk van het seizoen. Lidl Zwitserland biedt momenteel ook meer dan een kwart van haar volledige assortiment vers rundvlees van biologische kwaliteit. Het biologische assortiment zal voortdurend worden uitgebreid.

Voor meer informatie:
gesagt-getan.lidl.ch 

Publicatiedatum: