Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Goede prognoses maakt plannen flexibeler"

Fresh4cast levert al 10 jaar prognose- en planningssoftware voor groenten en fruit. CEO Mihai Ciobanu vertelt over de ontwikkelingen binnen het bedrijf tot nu toe en over de komende 10 jaar.

"Sommige van de tools die we leveren zijn standaard, andere zijn op maat gemaakt om specifieke bedrijfsgegevens weer te geven. De dienst maakt verbinding met het ERP, met andere interne gegevensbronnen zoals winkelprogramma's, maar ook met externe bronnen zoals weer- en handelsstatistieken. Vervolgens voegt hij business intelligence tools, automatische voorspellingsmodellen en een snelle planningstool toe. Dit alles is bedoeld om het delen van gegevens tussen verschillende teams in het bedrijf te vergemakkelijken en cruciale besluitvormingsprocessen te versnellen."

Eén van de klanten van Fresh4cast, een groot bedrijf in verpakte salades, heeft net een interne evaluatie afgerond waaruit bleek dat Fresh4cast hun prognosefout met gemiddeld 10.000 dozen per dag heeft verminderd ten opzichte van hun ERP-prognose.

"Dat is veel", zegt Mihai. "Dergelijke wijzigingen in de toeleveringsketen hebben kosten, sommige gemakkelijker meetbaar dan andere. Het vermijden van die kosten helpt onze klanten concurrerender te zijn op de markt en prognosenauwkeurigheid is slechts een deel van het verhaal. Snelheid is een enorme winst. Doordat wij in seconden kunnen doen wat in andere systemen minuten kost, kunnen onze klanten flexibeler plannen. Ze kunnen beslissingen nemen die zowel snel als gefundeerd zijn.

Mihai zegt dat een midlifecrisis en de behoefte aan een hoger doel in zijn carrière hem motiveerden om Fresh4cast te beginnen. "Ik werd gemotiveerd door de missie om bedrijven te helpen hun duurzaamheid te verbeteren, zowel op milieu- als op financieel gebied. Voedsel is infrastructuur, maar het is een sector die door te veel mensen als vanzelfsprekend wordt beschouwd. De uitdagingen hier zijn uniek. Wanneer we een verschil kunnen maken, maakt dat ons erg trots."

"De afgelopen drie jaar zijn we blijven groeien, hoewel niet zo snel als voor de pandemie. Het was belangrijk om winstgevend te blijven, dus gaf ik er de voorkeur aan om behoudsgezind te zijn. We hebben de gelegenheid aangegrepen om veel van onze technologie te upgraden, om onze eigen schaalbaarheid en groeipotentieel te verbeteren. Het is mooi om te zien dat de sector weer opengaat, dus hopelijk kunnen we onze tools op het scherm van steeds meer teams plaatsen."

"Vandaag zijn er aanzienlijke uitdagingen, met stijgende kosten voor energie en inputs, verstoringen van de toeleveringsketen en druk op de consumentenuitgaven. Maar bedrijven die het goed doen in moeilijke tijden zullen een onevenredig groter marktaandeel krijgen wanneer de tijden weer goed zijn. Ik geloof dat de sector zichzelf de komende 10 jaar opnieuw zal uitvinden, met een radicaal hogere efficiëntie en voorspelbaarheid. En wij zullen hard werken om daar ons steentje aan bij te dragen."

Voor meer informatie:
Mihai Ciobanu
Fresh4cast.com
Tel. +1 (917) 214 8637
Tel. +44 7919 286716
mihai.ciobanu@fresh4cast.com
www.Fresh4cast.com

Publicatiedatum: