Raymond Langeveld, Axians:

"Maaltijdservices blijven groeien: een kans voor AGF-bedrijven?"

"Onze wereld verandert in een rap tempo. We willen meer, alles moet beter en we nemen geen genoegen met minder. Dit zorgt ervoor dat we minder tijd over houden voor taken die we niet leuk vinden of waar we geen eer voor terug krijgen. We willen meer van onszelf laten zien. Wie heeft er dan nog tijd voor klusjes zoals het doen van boodschappen?", vraagt Raymond Langeveld van Axians zich af in deze blog.

"Een trend die hier goed op inspringt is de maaltijdservice. Maaltijdservicebedrijven schieten met bosjes tegelijk uit de grond. Natuurlijk zijn er de bekende namen als HelloFresh en Marley Spoon, maar ook steeds meer winkels starten met hun eigen lokale maaltijdservice. Deze maaltijdservices zorgen ervoor dat de voedingsmarkt verandert. Hoe kun je hier als AGF-handelaar slim op inspelen?"

"De maaltijdservice is een uitkomst voor veel consumenten. De service is ontstaan vanuit verschillende behoeftes in de markt. Zo wil de consument snel een makkelijke maaltijd op tafel kunnen zetten die gezond, vers, seizoensgebonden en gevarieerd is. Het liefst met zo min mogelijk afval. Bovendien mag het niet teveel kosten, in ieder geval niet veel meer dan wat je er in de supermarkt voor zou betalen."

"Dit klinkt als een grote uitdaging, maar er zijn inmiddels al heel wat aanbieders van maaltijdboxen of boodschappenservices die precies dit kunnen aanbieden. Voor de AGF-branche zijn dit interessante klanten. Heb jij je logistieke operatie onder controle? Klopt jouw actuele inzicht in je voorraden? Heb je een mooi rond assortiment, met zowel de bekende producten als ook specialiteiten? Dan ben je een interessante partij voor de aanbieders van maaltijdservices. Zij zoeken naar vaste partners die een divers assortiment kunnen bieden, snel kunnen leveren en dit allemaal kostenefficiënt kunnen bereiken."

"Als AGF-handelaar kan het samenwerken met maaltijdservices interessant zijn. Niet alleen omdat het een groeiende markt is, maar ook om de macht van de grote retailers te beperken. Door de snelle logistieke operatie en de korte lijnen brengt deze samenwerking je dichter bij de consument", aldus Raymond.

"Scherp inzicht in je logistieke operatie en goed voorraadmanagement zijn essentieel voor het kunnen aanboren van en blijven meedoen in deze opkomende markt. Het voeren van een partijadministratie zal helpen om inzicht te krijgen in kosten en opbrengsten van een specifieke partij. Zo kun je bijhouden op welke type klanten je welke kosten maakt, en nog interessanter: waar de grootste marges uiteindelijk liggen. Dit is precies waar I-Fresh jouw bedrijf bij kan helpen."

Voor meer informatie:
Axians
Mob: +31 (0)6 55 15 06 15
raymond.langeveld@axians.com      
www.i-fresh.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven