Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tenderstem gaat in het VK de strijd met traditionele broccoli aan

Groentemerk Tenderstem broccoli heeft een gloednieuwe marketingstrategie onthuld met de slogan 'Broccoli but better'. De nieuwe campagne is ontwikkeld om het groeitraject van het merk voort te zetten, na drie jaar van sterke afzet, waardoor de merkbekendheid is toegenomen.

Lacey Bradshaw, marketing manager voor Tenderstem: "Ons onderzoek wees uit dat mensen over het algemeen twee groenten in hun maaltijd of ernaast eten. Veel consumenten kiezen regelmatig voor traditionele broccoli, maar we zagen dat dit een onbewuste keuze was: uit gewoonte of bekendheid. Daarom zagen we een kans om deze gemakzucht uit te dagen en Tenderstem te identificeren als een betere optie voor meer speciale maaltijden, waar onze slogan 'broccoli maar dan beter' vandaan kwam."

De geïntegreerde campagne van Coregeo, licentiegever van Tenderstem broccoli, heeft de merkpersoonlijkheid opnieuw vormgegeven, met een meer luchtige en oneerbiedige benadering om consumenten aan te spreken die niet bekend zijn met de groente. Het Tenderstemmerk wil een stukje stelen van traditionele broccoli om zijn doel te bereiken, namelijk het verhogen van het gebruik in Britse keukens.

In de nieuwe campagne verkent Tenderstem nieuwe kanalen, met een sterke focus op video-on-demand en audioreclame via onder meer All4 en Spotify. Dit helpt de recente stijging van 2% in reclameherkenning (IPSOS nov 2021) te versterken. De nieuwe merkcreaties, ontwikkeld door McCann, zullen ook worden gebruikt voor digitale display en video, paid search, out-of-home, social media advertising en PR.

Lacey Bradshaw voegt hieraan toe: "We willen liefhebbers van lekker eten het vertrouwen geven om hun culinaire gemakzucht uit te dagen en wat creatiever te worden met hun kookkunsten, of het nu gaat om een braadstuk, een roerbakschotel of een speciaal vrijdagavonddiner. We zijn ervan overtuigd dat onze nieuwe creatie een opwindender, leuker alternatief biedt voor normale broccoli en Tenderstem laat broccoli zien zoals je het nog nooit hebt gezien en welke mogelijkheden het in de keuken kan bieden," aldus een enthousiaste Bradshaw.

Publicatiedatum: