Greenyard wil een gezonde levensstijl promoten en haar producten en processen continu verbeteren om op een innovatieve en duurzame manier aan de behoeften van de klant te voldoen. Zo heeft Greenyard USA/Seald Sweet in haar streven om een voorvechter van het milieu te zijn een duurzaam alternatief voor plastic clamshells ontwikkeld: de EcoBox.
De EcoBox is een vochtbestendige, zeer stevige en aantrekkelijke doos gemaakt van met klei gecoat recyclebaar karton, waardoor er geen enkel plastic meer wordt gebruikt. De verpakkingsoplossing laat het product ademen en de consument kan tegelijkertijd nog de kwaliteit van het product zien.
De EcoBox is een vochtbestendige, zeer stevige en aantrekkelijke doos gemaakt van met klei gecoat recyclebaar karton.
“We merkten de behoefte aan een nieuwe milieuvriendelijke clamshell en we hebben direct de handen uit de mouwen gestoken. We wilden retailers een innovatieve verpakking bieden die aansluit bij hun duurzame doelen”, zegt Rob Anderholt, commodity manager voor druiven. "We hebben de EcoBox van 500 gr dit seizoen getest met druiven en de resultaten waren zeer positief. We kijken ernaar uit om dit ontwerp volgend seizoen te implementeren en het vervolgens uit te breiden naar andere producten”, aldus Helena Fernández Irastorza, marketingcoördinatrice.
Er wordt niet alleen getest met druiven, want Greenyard USA/Seald Sweet probeert ook een duurzamere film uit voor verpakt citrus. Dergelijke acties sluiten aan bij Greenyards duurzaamheids-engagement: "Tegen 2025 willen we dat 100% van onze consumentenverpakkingen recyclebaar zijn."
Voor meer informatie:
Greenyard USA/Seald Sweet
www.greenyardusa.com