Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gidi Merken, ecBase

“Het blijven innoveren en snel schakelen werpt momenteel haar vruchten af bij horecaleveranciers”

Tholen - Voor horecatoeleveranciers en versgroothandels is er door de horecasluiting al maanden minder werk dan anders, maar de energie van ondernemers blijft. Zij zoeken creatieve manieren om te voorzien in de huidige behoeftes en zo toch te bouwen aan hun bedrijf. “In het afgelopen jaar hebben we een aantal relaties geholpen om de crisis door te komen. Dit hebben we op verschillende manier aangepakt. Onze software en development heeft daarbij een grote bijdrage geleverd”, vertelt Gidi Merken van ecBase.

Doordat horecaleveranties terugliepen wilden aantal bestaande klanten van ecBase inzetten op de particuliere markt. Zo werd er voor ‘t Vitamientje bv uit Gronsveld op hun bestaande bestelplatform voor de horeca ook een bestel- en betaalmogelijkheid voor particulieren gecreëerd. Via een knop komen particuliere klanten in de bestelomgeving die ook beschikbaar is voor horeca maar daarbij is aangevuld met speciale voor particuliere samengestelde groente- en fruitboxen. Klanten woonachtig  binnen een bepaalde straal om Maastricht kunnen bestellen en ervoor kiezen om de bestellingen te laten thuisbezorgen of af te halen bij ’t Vitamientje.

Horecaleverancier Vers Select uit Bergen op Zoom koos voor een losstaand platform, speciaal gericht op particulieren. Gidi: “Vers Select wilde het opzetten als een moderne online AGF-speciaalzaak. Niet alleen met producten maar het platform moest ook inspiratie bieden en informatie over seizoen en duurzaamheid. Voor hen hebben we een 123vers.nl ontwikkeld waarop klanten binnen een bepaald postcode gebied kunnen bestellen en betalen. De producten worden vervolgens aan huis bezorgd.” ecBase richtte ook voor delicatesse groothandel Vanilla Venture in Amsterdam een particuliere bestelomgeving in. Zij kozen voor landelijke levering via PostNL. Gidi: “Hier was nog een extra ontwikkeling nodig voor track & trace van de bestellingen.”

De in AGF gespecialiseerde horecagroothandel Smink AGF uit Harderwijk koos er in deze periode voor om het bestelproces en orderafhandeling te gaan automatiseren zodat zij efficiënter, beter en professioneler te werk kunnen gaan wanneer de horeca weer open kan. “We hebben de overgang naar onze ERP-software binnen 2 maanden kunnen realiseren. ecBase regelt de hele workflow en heeft oneindig veel mogelijkheden. De klant kan een persoonlijke bestellijst maken van het totale assortiment op basis van historie of vanuit de meest bestelde artikelen. Het bestelplatform is vanaf elke device te benaderen, computer, telefoon of tablet, maar ook offline”, vertelt Gidi. De klantbestelling komt terecht in de backoffice. Van daaruit gaat het naar order pickers in de loods maar kunnen ook snijlijsten voor de keuken, gepersonaliseerde afleverbonnen inclusief emballage administratie gegenereerd worden. Van A tot Z is de workflow geautomatiseerd, is het minder gevoelig voor fouten en komt richting klant zeer professioneel over. Veel klanten van Smink geven aan blij te zijn met het nieuwe bestelproces. Persoonlijk verwacht ik dat Smink nog ontzettend gaat groeien vanwege het meer klantvriendelijke en makkelijk te gebruiken bestelplatform.”

Alle software wordt achter de schermen door ecBase beheerd en aangestuurd vanuit de cloud. Gidi: “Dat betekent dat het systeem overal toegankelijk is. Je kunt bijvoorbeeld etiketten laten printen of ingekomen bestellingen checken vanuit thuis of onderweg. Andere voordelen van de cloud zijn dat initiële kosten relatief laag zijn, je schaft geen pakket aan dat je zelf nog moet beheren en kunt een onbeperkt aantal gebruikers toegang geven. Onderhoud, beveiliging en backup van de infrastructuur zijn ook geregeld. Veel bedrijven aarzelen een automatiseringsslag te maken juist vanwege de investeringskosten. Zeker wanneer je het op lange termijn bekijkt en weet dat je ook in personeel kunt besparen, wat nog altijd de grootste kostenpost is voor bedrijven, vallen kosten mee. Bedrijven kunnen altijd contact met ons opnemen om vrijblijvend de mogelijkheden te bekijken”, besluit Gidi.

Voor meer informatie:
Gidi Merken
ecBase
T: +31 (0)294-28 25 00
M: +31 (0)6-14886216
E: gidi@ecbase.nl
W:www.ecbase.nl