Nieuwe kartonnen verpakking voor hardfruit

Graphic Packaging International (Graphic Packaging) kondigt met trots ProducePack aan, een lijn duurzame, kartonnen verpakkingsoplossingen voor de AGF-sector. 

Geheel in lijn met haar duurzame Graphic Packaging Vision 2025 biedt het bedrijf merken en retailers een milieuvriendelijke, innovatieve kartonnen oplossing met een ambachtelijke uitstraling, die de verse AGF beschermt en vers houdt van veld tot winkelschap. ProducePack is verkrijgbaar in verschillende varianten en kan worden voorzien van een praktisch handvat, een prachtige merkopdruk of andere details waardoor deze verpakking zich absoluut zal onderscheiden in het winkelschap. 

Daarnaast garandeert ProducePack ook een hoge mate van hygiëne omdat de producten voorverpakt zijn waardoor zij in de winkel niet onnodig veel aangeraakt worden. 

Innovatie houdt nooit op
Jackie D'Ambrosio, seniormanager new product development van  Graphic Packaging: "Voor Graphic Packaging houdt productinnovatie nooit op. We streven ernaar om onze klanten hoogwaardige effectieve oplossingen te bieden die afgestemd zijn op de voortdurend veranderende markt en consumentenbehoeften. We zijn blij onze klanten met met deze innovatieve ProducePack-lijn een commercieel levensvatbare oplossing te kunnen bieden die een gunstig effect zal hebben op het milieu."

BelleHarvest, een appelleverancier uit Michigan, heeft de ProducePack-verpakkingen onlangs voor drie van haar populaire appelrassen (Fuji, HoneyCrisp en Gala) in gebruik genomen. De kartonnen verpakkingen (1,4 kilo) die voor BelleHarvest werden ontwikkeld, zijn 100% recyclebaar, duurzaam en gebruiksvriendelijk dankzij de handige handgreep. De opvallende bedrukking zorgt dat de verpakking eruit springt in het winkelschap. 

Plasticverbruik reduceren
Angela Sommers, marketingdirecteur bij BelleHarvest: "69% van de consumenten geeft de voorkeur aan papieren verpakkingen boven plastic. Consumenten beschouwen papieren en kartonnen oplossingen als een betrouwbaar duurzaam verpakkingsalternatief.  Onze samenwerking met Graphic Packaging betekent een natuurlijke verschuiving naar duurzaamheid, terwijl we garanderen dat onze gezonde en smakelijke appelen de consument in de best mogelijke staat bereiken."

Het geheel schaalbare ProducePack-assortiment werd ontwikkeld om merken en retailers overal ter wereld te helpen hun plasticverbruik te reduceren. Het gepatenteerde ontwerp is makkelijk stapelbaar, ziet er geweldig uit in het schap en zal de aandacht van de consument zeker weten te trekken. Het innovatieve assortiment is geschikt voor handmatig of machinaal verpakken en zal vanaf nu verkrijgbaar zijn in de VS en Europa. 

Voor meer informatie:
BelleHarvest
sales@belleharvest.com 
www.belleharvest.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven