Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
mirontell fein & frisch

Duitse fruitverwerker komt sterker uit de crisis dankzij verandermanagement

Vorig jaar heeft het Duitse mirontell fein & frisch, producent van convenience fruit, de verminderde vraag van de horeca gebruikt om de structuren binnen het bedrijf te reorganiseren en te optimaliseren. "We hebben de lockdown gebruikt om problemen aan te pakken waar we anders geen tijd voor hadden," zegt Rick Marwitz van het bedrijf.

Het sleutelwoord is veranderingsmanagement: het voortdurend aanpassen van de structuren van een organisatie aan veranderende milieu- en algemene omstandigheden. Zelden zijn de milieu- en bedrijfsomstandigheden zo snel en fundamenteel veranderd als in 2020.

Het mirontell team op de Fruit Logistica 2020

"Tijdens de eerste lockdown in het voorjaar veranderde onze situatie volledig. Toen merkten we wat er veranderd kon worden om beter voorbereid te zijn op de toekomst," vervolgt Marwitz. Enerzijds omvat dit productontwikkeling en het zoeken naar nieuwe verkoopkanalen, maar ook het inzicht in het dagelijkse werk van collega's. "Als je ook het werk van collega's doet of deelneemt aan de dagelijkse routine van andere afdelingen, kun je iets leren en krijg je een beter overzicht van de processen in het hele bedrijf. Alleen zo kunnen we als team de werkprocessen verbeteren."

Mede dankzij de conversie van het merchandise managementprogramma en de verbetering van de digitale communicatie afgelopen zomer, kunnen ze nu veel rustiger en met meer focus bedrijfsbreed werken, dankzij de lockdown. "Tot nu toe zijn we altijd erg gefocust geweest op de foodservice, maar in de toekomst willen we diversifiëren. Zo zouden bijvoorbeeld verwerkers, zoals bakkers of bezorgingsdiensten, zichzelf als klant aanbieden. Ook de online-retail heeft het afgelopen jaar een aanzienlijke groei doorgemaakt. We werken al jaren samen met Amazon Fresh, dus we zien daar in de toekomst grote kansen liggen."

"Niets is constanter dan verandering; in plaats van vast te houden aan oude manieren van zakendoen, kiezen we ervoor om de tegenovergestelde stap te nemen en ons aan te passen aan verandering," besluit Marwitz wijs.

Voor meer informatie:
Rick Marwitz  
mirontell fein & frisch AG
Zum Kiesberg 8
D - 14979 Großbeeren, Duitsland
+49 3370 1357 318
marwitz@mirontell.de
www.mirontell.de

Publicatiedatum: