Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Orango brengt gepatenteerde oplossing met magneet op de markt

"Herbruikbare deksels voor convenience"

Orango heeft een herbruikbare deksel met magneet ontwikkeld en gepatenteerd. De innovatieve oplossing wordt geproduceerd uit siliconen en de eerste prototypes zijn reeds succesvol in omloop, bevestigt het management bij navraag. De duurzame verpakkingsoplossing werd in eerste instantie ontwikkeld voor zuivelproducten in bekers, bijvoorbeeld slagroom, yoghurt of karnemelk, maar men ziet echter ook in de segmenten delicatessen en convenience fruit interessant inzetpotentieel.



Zuivelproducten worden vaak in bekers verpakt, uitgerust met een wegwerpdeksel van plastic. Orango heeft als gevolg daarvan een duurzaam en herbruikbaar alternatief uit levensmiddelecht silicone ontwikkeld. Een ingebrachte magneet in het midden van de herbruikbare deksel maakt deze in een handomdraai tot een koelkastmagneet. "Op deze wijze wordt de deksel een innovatief reclamemiddel, aangezien de opgedrukte merkboodschap regelmatig in de keuken van de klant waargenomen kan worden. De deksel combineert zo de reclame-eigenschappen van een gebruikelijke koelkastmagneet met het functionele van een keukenvoorwerp", vertelt Theo Sandkötter, die het bedrijf Orango samen met zijn vader runt.

De deksel houdt producten langer vers dan gebruikelijke wegwerpdeksels en is geschikt voor de vaatwasser. Het robuuste en levensmiddelechte silicone is hierdoor zeer eenvoudig te reinigen. "De kleur van het silicone is individueel aanpasbaar en daarnaast kan ook de vorm veranderd worden. Zo past de deksel perfect bij de gewenste merkboodschap en is deze eveneens aanpasbaar aan individuele bekergroottes." 

Inzet in het segment convenience fruit
Het nieuwe product is weliswaar voor de zuivelbranche bedacht, maar desondanks kwamen er ook andere productgroepen in aanmerking. "In principe kunnen de deksels gebruikt worden voor iedere afzonderlijke verpakking die aan de industriestandaard van een 250 of 500 gram beker voldoet. Bij een bestelhoeveelheid van 5.000 stuks kan de vorm van de siliconendeksel ook naar keuze aangepast worden. Bovendien hebben we bij de ontwikkeling van het product bijzondere waarde gehecht aan de dichtheid van de verpakkingsoplossing: men kan de beker met deksel zelfs onder water houden zonder dat er vocht in de beker komt", aldus senior directeur en bedrijfsoprichter Christoph Sandkötter.



De eerste prototypedeksels worden in verschillende afzetgebieden gepresenteerd, getest en beoordeelt, vertelt Christoph Sandkötter verder. "In de retail wordt de deksel en diens functie aan de consumenten getoond. Als alles goed loopt zijn we ook van plan om een dubbelpak met twee deksels als afzonderlijke productlijn in de schappen te plaatsen. Daarnaast loopt er nu een test bij een plaatselijke leverancier van bio-abonnementskistjes. Ook buiten het zuivelsegment geloven we in het potentieel van onze oplossing, bijvoorbeeld in het segment convenience fruit."

Voor meer informatie:
orango® CREATIVE
Theo Sandkötter
Am Steintor 52
48167 Münster
T: +49 2506 4177644
F: +49 2506 4177645
[email protected]  
www.orango.info 

Publicatiedatum: