Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Purple Pride zet in op BBQ:

"BBQ- smaakmakers maken van de aubergine een delicatesse"

Auberginetelersvereniging Purple Pride maakt van de aubergine een vegetarisch alternatief voor op de BBQ. De auberginespecialist presenteert vier verrassende BBQ-smaakmakers om aubergines smakelijk te bereiden: Spicy Oriental, Garlic Lemon, Mexican Salsa en Orange Honey. Voor de BBQ-smaakmakers kunnen consumenten aan de slag met verse ingrediënten, die ze makkelijk bij elkaar kunnen shoppen.

Om de smaakmakers te promoten, is Purple Pride de samenwerking aangegaan met 24Kitchen en De Hippe Vegetariër. Door deze samenwerking wordt er een brede doelgroep online geïnspireerd via recepten en food platformen. Ook worden er sample boxen naar consumenten influencers gestuurd die hun volgers via hun social media kanalen oproepen om aan de slag te gaan met de BBQ-smaakmakers. Retailers kunnen meedoen aan deze campagne met kant-en-klare communicatiemiddelen.

Veel mensen in Nederland weten niet hoe ze de aubergine kunnen bereiden, waardoor de drempel hoger is om een aubergine te kopen in vergelijking met andere groenten. Met de BBQ-smaakmakers wil Purple Pride de drempel wegnemen voor consumenten om aan de slag te gaan met de aubergine. Chef-kok Guus Vredenburg, eigenaar en productontwikkelaar van Food Things!, heeft de smaken ontwikkeld met ingrediënten die consumenten dagelijks gebruiken.

Spicy Oriental en Orange Honey zijn sauzen waarmee mensen de aubergine aflakken. Garlic Lemon en Salsa Mexicana worden bereid in een keukenmachine of met de staafmixer, waardoor het een grovere topping is. Alle vier de smaken voeg je toe nadat je de aubergine hebt gegrild. In de zomer kan dat natuurlijk het beste op de BBQ, maar ook als er een dag écht Nederlands weer is, kunnen de BBQ-smaakmakers bereid worden in de oven, grillpan of koekenpan.

Mals en sappig 
Michel den Ouden (Commercieel Manager Purple Pride): “We moedigen mensen aan om de aubergine op een nieuwe manier te bereiden. Dat begint al met de manier waarop je een aubergine snijdt. In plaats van de meest bekende manier in plakken of in blokjes snijd je ‘m over de lengte in 8 parten. Je legt de aubergine op de BBQ en maakt 'm af met een BBQ-smaakmaker, wat bij elkaar zorgt voor een echte smaak-beleving. Met de verschillende smaken kan je flink variëren! Door deze bereiding behoudt de aubergine structuur, maar wordt daarnaast ook mals en sappig. Er ontstaat een stevige vleesachtige bite, waarbij de smaak overeind blijft in de krachtige sauzen en toppings. We hebben ontdekt dat je dit bij andere groenten minder makkelijk kan realiseren.” 

Groeipotentie 
Op dit moment eet slechts 20% van de bevolking in Nederland minimaal 1 keer per jaar een aubergine. Ter vergelijking: 79% van dezelfde bevolking heeft minstens 1 keer per jaar paprika op het menu staan. Dit betekent dat de groeipotentie enorm is. Daarnaast passen de BBQ-smaakmakers bij de trend om meer te experimenteren met plantaardige voeding en vieren veel Nederlanders deze zomer de vakantie thuis. Genoeg reden dus om de BBQ meer aan te steken. Purple Pride speelt hierop in en helpt retailers om de verkoop van aubergines te vergoten. 

Kant-en-klare communicatiemiddelen  
Purple Pride presenteert ook een kant-en-klaar pakket waar retailers direct mee aan de slag kunnen. Hugo A-Tjak (accountmanager retail Purple Pride): “Vaak wordt gewerkt met prijspromoties, maar uit onderzoek blijkt dat deze niet zorgen voor een verbreding van de doelgroep. Daarom hebben we mooi communicatiemateriaal ontwikkeld wat retailers kunnen gebruiken voor de promotie van de aubergine. Daarbij kun je onder meer denken aan uitvouwbare actiestickers die op de aubergine kunnen worden geplakt en hoekkaarten in de kisten. Er wordt een QR-code gebruikt waarmee consumenten terechtkomen op de campagnepagina met de verschillende BBQ-smaakmakers. Ook kunnen consumenten makkelijk de ingrediënten bij elkaar shoppen door het boodschappenlijstje op de hoekkaart en actiesticker.” 

Voor meer informatie:
Coöperatie DOOR Purple Pride
www.purplepride.nl

Angelique Martens. 
0613646913 
a.martens@doorpartners.nl

Publicatiedatum: