Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eosta maakt twee nieuwe initiatieven voor 2020 bekend

Uitbreiding Dr. GoodFood-campagne en nieuwe reeks bio-afbreekbare verpakkingen

Eosta brengt op de komende Fruit Logistica nieuws. Onder de vlag van Dr GoodFood gaat Eosta consumenten actief helpen om gezonder te eten, in Nederland in nauwe samenwerking met Ekoplaza. Ook presenteert Eosta nieuwe verpakkingsopties die plastic flowpacks in 2020 overbodig maken.

Dr GoodFood, de gezondheidscampagne van Eosta, gaat in 2020 een nieuwe fase in. De campagne helpt consumenten om aan hun gezondheid te werken met biologische groente en fruit, met tips van diëtisten en artsen. Dr GoodFood volgt daarbij de nieuwste inzichten van de Wereldgezondheidsorganisatie over gezond eten: veel meer groente en fruit, meer peulvruchten en noten, minder vlees en toegevoegde suiker.



Samenwerking met Ekoplaza
In 2020 krijgt Dr GoodFood een krachtige impuls, dankzij een nieuwe intensieve samenwerking tussen Eosta en Udea, het moederbedrijf van Ekoplaza. De toegang tot 140 biologische supermarkten van Ekoplaza geeft Dr Goodfood de mogelijkheid om consumenten actief te gaan nudgenrichting gezond eten en ze te helpen bij gezonde keuzes. Na Nederland zal Dr GoodFood ook verder worden uitgerold in winkels in Duitsland, Frankrijk en Scandinavië.

Van prikkelen naar actief helpen
Volkert Engelsman, directeur van Eosta, licht de nieuwe fase toe: “We zijn een jaar of twee terug begonnen eens flink te schoppen tegen de farmaceutische industrie, bijvoorbeeld met pillendoosjes waarin verse kurkumawortel zat, inclusief bijsluiter die waarschuwde voor gele vingers. Maar inmiddels onderschrijven zoveel artsen onze boodschap dat je vaak beter groente en fruit kunt voorschrijven dan pillen, dat we consumenten echt op weg willen helpen. In 2020 gaan we samen met Ekoplaza de consument nudgenin de winkel, we brengen diëtisten en dokters naar de winkelvloer, we leveren handige ‘food fix’ pakketten. Natuurlijk met uitgekiende recepten en wetenschappelijk onderbouwde informatie op Youtube en www.drgoodfood.org.”


De vernieuwde campagne zal elke maand een nieuw thema onder de aandacht brengen, aansluitend op de ritmes van seizoenen, werk en vrije tijd, zoals een nieuwe, speciaal ontworpen “schijf van vijf”, detox, weerstand en vitaliteit.

In reactie op de toenemende zorg van consumenten over plastic verpakkingsmaterialen presenteert Eosta op de Fruit Logistica 2020 een nieuw assortiment plant-based, plastic-vrije, biologisch afbreekbare verpakkingen. Een belangrijke vernieuwing is dit jaar de ”bandatray”, een soort manchet van duurzaam suikerrietpapier die flowpacks kan vervangen. “Bij Eosta vinden we dat de beste verpakking geen verpakking is, dus ons ideaal is altijd om niet te verpakken”, zegt Paul Hendriks, verpakkingsmanager bij Eosta. “Met de Natural Branding lasermethode vermijden we nu al miljoenen plasticverpakkingen per jaar. Maar helaas zijn er nog steeds producten waarbij je niet ontkomt aan verpakken. Vroeger kwam je dan vaak op een flowpack uit, fruit op een plastic schaaltje afgedekt met plasticfolie. Het plastic schaaltje hebben we inmiddels volledig vervangen door schaaltjes van duurzaam suikerriet-karton, maar het plasticfolie bleef een uitdaging.”

Hendriks vertelt met trots dat er nu een doorbraak is. “In 2020 stellen we ons ten doel om het gebruik van plasticfolie helemaal uit te bannen! Het goede nieuws is dat we het plasticfolie kunnen vervangen door “bandatrays”, manchetten gemaakt van suikerrietpapier. Dat is restmateriaal uit de landbouw, dus superduurzaam. Voor producten als appels en tomaten is het een perfecte oplossing. En voor moeilijker producten zoals champignons en bessen hebben we aangepaste oplossingen.”

 

Voor meer informatie:
Steven Maxwell
Tel: +52 (1) 442 252 1709
E-mail: steven@freshposition.com
www.freshposition.com

Publicatiedatum: