Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Consument heeft voorkeur voor lokaal boven biologisch en fair trade

In de supermarkt kan de consument een keuze maken uit verschillende varianten van hetzelfde product. Zo zijn er lokale, biologische en fairtradeproducten. En natuurlijk gewoon reguliere producten. Meer dan 80% van de consumenten hecht waarde aan deze drie eigenschappen, ofwel met een voorkeur voor één van de drie, ofwel voor alle varianten evenveel waarde. 'Lokaal' wordt als producteigenschap door vrijwel alle leeftijdsgroepen en opleidingsniveaus op een gelijk niveau als beste gewaardeerd. Dit blijkt uit de Foodmonitor van Food for Food en Intomart GfK, een peiling waaraan door 2099 mensen werd deelgenomen.

Jongeren in de leeftijdsgroep van 18 tot 34 jaar en hoger opgeleiden hechten meer waarde aan biologisch dan de andere groepen. Lager opgeleiden hechten duidelijk veel minder waarde aan alle drie de eigenschappen: 26% van de lager opgeleiden hecht geen waarde aan alle drie de eigenschappen tegen 20% bij midden-opgeleiden en 12% bij hoog opgeleiden. Mannen hechten meer waarde aan lokale producten dan vrouwen, vrouwen daarentegen hechten meer waarde aan biologisch.

Klik hier voor de exacte onderzoeksresultaten de site van Food for Food.

bron: Food for Food
Publicatiedatum: