Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Italië: Sipo blaast traditionele, vergeten producten nieuw leven in
Er worden vele trends door verschillende cuisines benut, maar er is één die apart staat van de rest: het opnieuw leven inblazen en promoten van de traditionele producten die al sinds mensenheugenis deel uitmaken van de Italiaanse keuken. "Enkele jaren geleden was er vraag naar nieuwe variëteiten van bepaalde producten, zoals bonen, zodat andere producten een beetje werden vergeten," legt Giulio Campana van Sipo uit. "De laatste vier jaren is de vraag naar traditionele producten echter explosief gegroeid, waardoor producten zoals snijbonen nu weer in de supermarkten én weer op de borden van Italiaanse gezinnen te vinden zijn.
Sipo was een van de eerste bedrijven in Romagna die "vergeten" producten een nieuwe plek op de markt wou geven. Met dit doel in gedachten en dankzij een uitstekend marketingteam, hebben zij de Verdure di Romagna productlijn ontwikkeld, een lijn met producten die allen geteeld zijn in Romagna. "Romagna heeft een zeer speciale keuken dankzij de vele heerlijke en unieke producten die er geteeld worden," vertelt Campana.
Het familiebedrijf Sipo bestaat al sinds de jaren '50 en ze richten zich zowel op het productie- als ook op het distributieproces. De familie heeft dan ook een zeer sterke band met de lokale telers opgebouwd: "Een relatie die gebaseerd is op wederzijds vertrouwen," zegt Sipo. Daarnaast heeft Sipo contracten met al zijn telers en klanten, waardoor het met telers in het hele land samen kan werken. Hierdoor kunnen ze het gehele jaar door heerlijke, verse producten aanbieden.