Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marktaandeel webshops naar 25% in 2025

Snelle online groei in non-food, lange aanloop food

Het gaat dit jaar goed met de detailhandel. Voor 2017 wordt een omzetgroei verwacht van 2,5%, voor 2018 is dat 2%. Het internet trekt een steeds groter deel van die groei naar zich toe. Het online aandeel in de totale omzet van de detailhandel groeit naar verwachting van 12,5% in 2016 naar 25% in 2025. Na een lange aanloop komt ook online boodschappen doen van de grond.

Dirk Mulder, Sector Banker Trade & Retail ING: "De detailhandel groeit in 2017 en 2018, maar men kan niet rustig achterover zitten. Er zijn binnen de detailhandel volop verschuivingen. Webshops zullen de komende jaren nog veel omzet naar zich toetrekken." De lichten staan op groen voor de detailhandel. Het consumentenvertrouwen is hoog, de werkgelegenheid stijgt en de koopkracht neemt toe. Winkels profiteren; de omzet groeit naar verwachting met 2,5% in 2017 en 2% in 2018, zo stelt ING Economisch Bureau in het Vooruitzicht Detailhandel.

Bron: ING Economisch Bureau
 
Publicatiedatum: