"Met het groeiende succes van ons DolceKiwi merk worden onze inspanningen eindelijk beloond. Het grootste gedeelte van onze productie, die dit jaar slechts 1.600 ton bedroeg, wordt onder deze merknaam verkocht. Helaas is de consumptie de afgelopen jaren teruggelopen aangezien er kiwi's vermarkt werden die praktisch oneetbaar waren omdat ze te hard of te zuur waren. De verkoopcijfers tonen echter aan dat de consumptie wel degelijk kan stijgen als er kiwi's van goede kwaliteit op de markt zijn."
Voorbeeld van een reclamefolder die de kwaliteit benadrukt in plaats van de prijs. Deze strategie werkt goed, omdat hiermee de aandacht gevestigd wordt op de kwaliteit, herkomst en gezonde eigenschappen van het fruit.
Lage temperaturen
"Het koufront waardoor Midden- en Zuid-Italiƫ is getroffen heeft veel schade veroorzaakt. Gelukkig waren we er op voorbereid zodat we de gevolgen hebben kunnen beperken. In Calabriƫ hebben we het citrus eerder geoogst met name in de gebieden die het grootste risico liepen."
Kassen voor productie biologische sla op 6 januari in Eboli.
"In Sele telen we al onze groenten in kassen, wat ons enorm heeft geholpen. De productie van jonge bladsla is flink afgenomen zodat we moeite hebben om aan onze contracten te voldoen. Voor de productie van de overige sla werken we met afdekzeilen om de groenten tegen de kou te beschermen."
"Het is nog te vroeg om te beoordelen wat de gevolgen voor de aardbeienteelt zullen zijn. Het seizoen zal naar verwachting tot half februari vertraagd zijn en de eerste volumes zullen mogelijk misvormd zijn. Over een paar dagen hopen we meer te weten."
Voor meer informatie:
Marco Eleuteri
Email: marco.eleuteri@aoparmonia.it