Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Chris Ouwehand, FV SeleQt

"Verdrievoudiging bimiverkoop in Europa"

Coregeo is brandmarketing-specialist en pan-Europese hoofdlicentieverlener van Bimi. De organisatie kondigt een nieuwe verpakking en branding aan voor deze unieke Japanse koolgroente. De nieuwe verpakkingen die de komende maanden worden uitgerold, ondersteunen de sterke opkomst van Bimi, waarvan de verkoop alleen al sinds april met 65% is gegroeid.

FV SeleQt is één van de bestverkopende licentienemers en distributeurs van Bimi voor de retail in Europa. In samenwerking met Coregeo heeft de organisatie ervoor gezorgd dat de verkoop in één jaar is verdrievoudigd. Coregeo heeft de nieuwe verpakkingen zodanig ontwikkeld dat het in één oogopslag helder is welke voordelen het eten van deze veelzijdige groente met zich meebrengt. Het design zal bijdragen aan de ambitie om van Bimi een favoriet te maken onder de consument.



Bimi is traditioneel ontwikkeld door broccoli met Chinese kool te kruisen. De groente kenmerkt zich als lang, rank, elegant en diepgroen, zelfs als het gekookt is. In Groot-Brittannië staat Bimi bekend als Tenderstem, een zeer succesvol brand binnen het Coregeo portfolio.

FV SeleQt is een joint venture tussen de Best Fresh Group en Flamingo Horticulture, de grootste jaarrond teler van o.a. Bimi in Kenia. Door nauw samen te werken en de merkbekendheid te vergroten, is FV SeleQt ervan overtuigd dat het succes van Tenderstem in Groot-Brittannië kan worden geëvenaard op het Europese vaste land.

Chris Ouwehand, accountmanager bij FV SeleQt: "We zijn hier allemaal enthousiast over de groeimogelijkheden van Bimi. We zien dat de verkoop is verdrievoudigd ten opzichte van 2015 en dat de groei verder doorzet. Bij sampling activiteiten in supermarkten, reageerden consumenten zeer positief op de uitgesproken smaak, de veelzijdigheid in de toepassing van de groente en de gemakkelijke manier van bereiden. Wel is duidelijk dat er onder consumenten nog onvoldoende kennis is van het merk en het product. Maar dankzij de professionele steun van Coregeo zijn we ervan overtuigd dat we daarin verandering gaan brengen en de verkoop verder zal versnellen. De manier waarop Coregeo - aan de hand sampling en branding activiteiten - continu kennis opdoet en deelt, stemt ons zeer optimistisch over de toekomst."

Voor vasteland Europa heeft Coregeo de merklicensering en marketing van Bimi in april 2016 overgenomen. Het betreft een uitbreiding van de bestaande samenwerking met merkeigenaar Sakata Seeds Europe. Sinds Sakata Seeds met Coregeo per 2005 is gaan samenwerken in Groot-Brittannië, kent de groei dubbele cijfers.

Michelle Toft, hoofd marketing bij Coregeo legt de kracht van de nieuwe verpakkingslijn uit: "We zijn met Bimi (Tenderstem) buitengewoon succesvol in Groot-Brittannië. Nu we samenwerken met daadkrachtige partners als FV SeleQt, wordt onze reis met Bimi alleen maar leuker. De verpakkingen laten duidelijk zien hoe eenvoudig je de groente bereidt. Dit zal consumenten hopelijk inspireren om deze heerlijke groente wekelijks op de boodschappenlijst te zetten."

Michelle vervolgt: "Uit ervaring weten we dat je met gelijkgestemde partners merken sterk maakt. De introductie van de nieuwe verpakkingslijn is een eerste initiatief vanuit een groter strategisch plan. Met verdere branding en marketing activiteiten zullen we samen in staat zijn om ons succes in Groot-Brittannië door heel Europa te evenaren. Combineer de expertise, kwaliteit en consistentie van FV SeleQt met haar verregaande kennis en begrip van merken binnen de categorie van versproducten, en je ziet waarom ze de ideale partner is om de ambities die we met Bimi hebben waar te maken.
 

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven