Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chileense fruitexport naar Europa herstelt zich

Dit is een positieve ontwikkeling, gezien de lastige omstandigheden in het afgelopen seizoen: lokaal aanbodoverschot, toegenomen verkoop vanuit concurrerende exportlanden en devaluatie van de Russische roebel volgens ASOEX.



Ondanks alles is de export naar de 27 belangrijkste Europese markten met gemiddeld 4% toegenomen. Tussen september 2015 en augustus 2016 waren Chileense verkoopcijfers in Europa goed voor 549.280 ton. Europa is de tweede belangrijkste bestemming voor de Chileense fruitexport. Op de eerste plaats staat de oostkust van de VS en op de derde plaats staat Latijns Amerika. Chili heeft een marktaandeel van 17% in de totale fruitexport naar Europa vanuit het zuidelijk halfrond. Verkoop in Europa staat gelijk aan 22% van de Chileense export.

Spanje, een groeiende markt
Spanje is de vierde belangrijkste Europese markt voor Chileens fruit met een exportvolume van 37.500 ton in 2015. Dit is een toename van 21% ten opzichte van het voorgaande seizoen. Spanje consumeert wereldwijd de meeste kiwi. In recente seizoenen consumeerde het land een volume van 9.400 ton. Naast kiwi's exporteert Chili ook andere producten naar Spanje. Dit zijn voornamelijk tweekleurige appelen (7.900 ton, +19%), tafeldruiven (5.600 ton, +17%), avocado's (5.500 ton, +72%) en citroenen (3.900, +1,225%). 


Nieuwe applicatie, een grondlegger in massacommunicatie van de sector
ASOEX - Frutas de Chile heeft een nieuw communicatiemiddel ontwikkeld voor alle betrokkenen in de sector. Het is een applicatie voor smartphones en tablets die vanaf begin november verkrijgbaar zal zijn via de Apple Store en Google Play. 




De applicatie bevat informatie over de belangrijkste Chileense fruitvariëteiten, hun eigenschappen en kalenders. De app kan in het Engels en Spaans gebruikt worden. Professionals hebben zo toegang tot belangrijke informatie. De app bevat ook recepten en spelletjes voor kinderen. ASOEX wil met de app een flexibel communicatiemiddel bieden dat zich aanpast aan nieuwe trends en continu geüpdatet kan worden. 
Publicatiedatum: