Coca-Cola koopt 21% van Argentijnse citrusproductie en derivaten

Elk jaar verkrijgt de Coca-Cola Company 230 miljoen euro aan vruchtensappen en derivaten in Argentinië. De multinational gebruikt dit voor de productie van sappen, gearomatiseerd water, frisdranken en andere dranken. Van de totale aankopen in 2015 is 40 miljoen euro bestemd voor de Argentijnse markt en 190 miljoen euro voor internationale markten, verdeeld over 20 landen.

Coca-Cola kocht dit jaar ongeveer 37.000 ton geconcentreerd vruchtensap en derivaten in Argentinië, wat overeenkomt met 1,2 miljoen ton sinaasappelen, citroenen, grapefruit, appelen, druiven, peren en perziken. In alle gevallen kocht het bedrijf producten met toegevoegde waarde, verwerkt door lokale bedrijven uit verschillende regio's van het land. Dit heeft een directe impact op de economie van de producenten van vruchtensappen, zoals Mendoza, Corrientes, Entre Rios, Jujuy, Formosa, Misiones, Tucuman, Salta, Neuquén, Rio Negro en San Juan.

Coca-Cola neemt elk jaar 60% van de Argentijnse sinaasappelsapproductie voor zijn rekening, 12% citroensap en 27% van de grapefruitsap, aldus Francisco do Pico, directeur Public Affairs and Communication van Coca-Cola Argentinia. Volgens het meest recente rapport van Fedecitrus bedroeg de totale productie van het land 980 miljoen euro. Coca-Cola koopt daarvan 206 miljoen euro aan citrus en derivaten: 21% van de totale productie van Argentinië.

Bron: momarandu.com

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven