Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tuinbouw op naar China voor handelsmissie

Tholen - Dit weekend begint een handelsmissie onder leiding van minister Koenders, staatssecretaris Van Rijn en Dijksma aan China. Onder de ruim 200 deelnemers bevinden zich ook een aantal bedrijven uit de tuinbouw. De missie loopt parallel aan het staatsbezoek van koning Willem-Alexander en koningin Maxima.


Fotobijschrift: Lucas Vos bij opnames NOS journaal (gisteren om acht uur), waarin hij vertelde over de deelname van FloraHolland aan de handelsreis


De deelnemende bedrijven uit de tuinbouw zijn de volgende:
Anthura, Axia Vegetable Seeds, Dalsem Complete Greenhouse Projects, Fresh Produce Centre (GroentenFruit Huis), GreenQ, adviesbureau Hak&Partners, Heemskerk Perennials, Hoogendoorn Growth Management, HortiMaX, IGMPR, Flowers, Parks & More, InnovationQuarter, Metazet Formflex, Gemeente Westland, NAFTC, Priva, Ridder Drive Systems, FloraHolland, Stolk Medicinal Plants, Topsector Agri & Food, Topsector Horticulture and Starting Materials, Van Den Berk Nurseries, Verbruggen Palletizing Solutions, VGB, Octrooibureau Vriesendorp & Gaade en Wageningen University and Research Centre.

World Flower Exchange
Lucas Vos, Ina Tillema en Guido de Wit vertegenwoordigen FloraHolland tijdens deze missie. FloraHolland verkent, in het kader van de strategie 2020 en het programma World Flower Exchange, de markt in China. Bloemen en planten spelen daar van oudsher al een grote rol en door de toename van de koopkracht van de Chinezen zal de vraag nog meer toenemen.

"Chinezen willen graag kwaliteit en het liefst uit het buitenland,", aldus Guido. "En de bloemen uit Nederland hebben een goede reputatie. Bovendien is het gebruik van mobiele telefonie door met name de jonge Chinezen enorm. China kent een stormachtige ontwikkeling van e-commerce platformen, zoals bijvoorbeeld Alibaba. Dat maakt het voor ons een hele interessante en kansrijke markt."

Publicatiedatum: