Winkeliers bestormen sociale media

Winkeliers pakken adverteren op sociale media grondig aan om klanten te blijven bereiken via kanalen zoals Facebook en Twitter. Volgens het Internet Advertising Bureau zijn in de eerste helft van dit jaar uitgaven aan advertenties op sociale media gestegen met 73% naar €502 miljoen. Het gebruik van sociale media gaat niet alleen over het plaatsen van advertenties, het gaat ook over hoe klanten informatie met elkaar delen en hoe ze online een merk steunen en promoten.

Om aandacht te kunnen opwekken en vasthouden, moet de inhoud en de vorm van berichtgeving creatief en interessant zijn. Supermarktketen Waitrose heeft bijvoorbeeld een 'Bake it Forward' campagne geïntroduceerd waarin ze klanten uitnodigen foto's van hun bakcreaties te delen op internet. Meer dan 65.000 mensen hebben hieraan meegedaan.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven