Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Winkeliers bestormen sociale media

Winkeliers pakken adverteren op sociale media grondig aan om klanten te blijven bereiken via kanalen zoals Facebook en Twitter. Volgens het Internet Advertising Bureau zijn in de eerste helft van dit jaar uitgaven aan advertenties op sociale media gestegen met 73% naar €502 miljoen. Het gebruik van sociale media gaat niet alleen over het plaatsen van advertenties, het gaat ook over hoe klanten informatie met elkaar delen en hoe ze online een merk steunen en promoten.

Om aandacht te kunnen opwekken en vasthouden, moet de inhoud en de vorm van berichtgeving creatief en interessant zijn. Supermarktketen Waitrose heeft bijvoorbeeld een 'Bake it Forward' campagne geïntroduceerd waarin ze klanten uitnodigen foto's van hun bakcreaties te delen op internet. Meer dan 65.000 mensen hebben hieraan meegedaan.

Publicatiedatum: