Met een vernieuwde merkidentiteit en de campagne 'Oogststart Winnaars 2025' gaat de Altländer Wellant-appel het nieuwe seizoen in. Centraal in deze campagne staat de start van het oogstseizoen, ondersteund door een nieuwe communicatiestrategie die de appel én zijn regionale herkomst nadrukkelijk onder de aandacht brengt.
Als aftrap is een nieuwe promotiefilm gelanceerd, waarin de grote waardering voor de Wellant-appel onder zowel consumenten als telers centraal staat. De campagne is erop gericht om ook na de herfst voor zichtbaarheid te zorgen, onder meer door productplaatsingen in de supermarkten.
De eerste "Harvest Start Winner 2025" is Oliver Blohm van Obsthof Blohm. Hij is een fruitteler uit de Hamburgse regio Francop in het Altes Land. Oliver is de achtste generatie die het 20 hectare grote familiebedrijf runt, waar hij voornamelijk appelen, maar ook peren, pruimen en kersen teelt.
© Altländer Wellant
Gerichte handel en sterke distributie
Bovendien is de website www.altlaender-wellant.de vernieuwd. Deze biedt uitgebreide informatie over de teelt, smaak en duurzaamheid van appels en is bedoeld voor zowel retailers als consumenten.
Vanaf het najaar wordt de communicatie versterkt met activiteiten op sociale media. Het Hamburgse bureau Green Gurillas, dat gespecialiseerd is in innovatieve en hoogwaardige AGF-producten, is sinds 1 september 2025 verantwoordelijk voor de campagne. De distributie wordt georganiseerd door de telersverenigingen Elbe-Obst en MAL.
Voor meer informatie:
www.altlaender-wellant.de
www.mal-jork.de
www.elbe-obst.de