Met een grote uitdeelactie op station Den Bosch Centraal vierde FruitMasters de start van het nieuwe Bloss®-seizoen. Reizigers konden tijdens de Nationale Groente- en Fruitdag de frisse, knapperige en fruitig zoete appel zelf proeven, onder het motto 'Eén hap zegt meer dan duizend woorden'.
© Fruitmasters
De actie in Den Bosch vormde de aftrap van een landelijke campagne waarin proeven en zichtbaarheid leidend zijn. FruitMasters wil consumenten op zoveel mogelijk plekken kennis laten maken met de smaak van Bloss. In winkels wordt de appel ondersteund met opvallende presentatiematerialen die aanzetten tot proberen.
Bloss richt zich op een brede markt, zowel binnen als buiten Nederland, en op verschillende verkoopkanalen: van supermarkten tot groentespeciaalzaken en versdetailhandel. Daarmee combineert de campagne landelijke dekking met de persoonlijke aandacht van de lokale groenteboer.
Groeiend enthousiasme
Volgens fruitcoöperatie FruitMasters, de organisatie achter de verkoop van deze appel, wint Bloss aan populariteit. Niet alleen consumenten, maar ook telers tonen groeiend enthousiasme voor dit ras, dat inmiddels alweer aan zijn derde oogstseizoen toe is. Tijdens recente veldbijeenkomsten werd ook de robuustheid van Bloss tegen ziekten als schurft en meeldauw positief beoordeeld.
© Fruitmasters
Wilco van Kranenburg, fruitteler in Buurmalsen
"Bloss is hét voorbeeld van het innovatieve en toekomstgerichte karakter van de Nederlandse fruittelers", zegt brandmanager Tim Kievits. "Het ras staat symbool voor vakmanschap, vernieuwing en liefde voor de teelt. Telers wachten niet af, maar investeren gericht in rassen die duurzaam en toekomstbestendig zijn. En dat de appel zo goed op smaak beoordeeld wordt, is helemaal mooi meegenomen."
Het nieuwe seizoen van Bloss is gestart. De appel is in Nederland exclusief verkrijgbaar bij FruitMasters.
Voor meer informatie:
Tim Kievits
FruitMasters
Deilseweg 7
4191 NX Geldermalsen
Tel. +31(0)6 29377492
[email protected]
fruitmasters.nl