Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Supermarkten sturen consumenten tot extra aankopen"

Van vers fruit bij de ingang tot snoep bij de kassa: supermarkten gebruiken talloze technieken om koopgedrag te beïnvloeden. Denk aan verleidelijke geuren, rustgevende muziek en strategisch geplaatste producten op ooghoogte. Groenten en fruit geven mensen een gezond gevoel, waarna ze eerder toegeven aan ongezondere impulsen. Ook met aanbiedingen, spaaracties en bundelkortingen proberen winkels consumenten meer te laten kopen en terug te laten komen. Wie bewust wil winkelen, doet er goed aan met een lijstje op pad te gaan – en vooral: niet met honger, bericht Radar.

Lees hier meer