
Sector | Retail


Biologisch aandeel AGF vergroten in retail

"Historische dubbele overwinning voor Lidl en Nettorama"

28,7% meer online klanten voor Billa Bulgarije

Waarom Albert Heijn in België wel 20% goedkoper is dan in Nederland

Jumbo stopt samenwerking Everest in A-merken, samenwerking voor AGF blijft

Ruimte voor aanbiedingen in blauwe bessen, promodruk aardbeien vermindert

Aldi opnieuw uitgeroepen tot goedkoopste supermarkt

Supermarktoorlog in België zet producenten onder druk

Robuuste groei Nederlandse supermarktsector, buurtwinkels onder druk

Amazon introduceert nieuw huismerk AGF

Lidl stunt met Jonagold-appels voor minder dan één euro per kilo

Onderscheidende suikermaïs, bloemkool en broccoli op Fields of Innovation 2025

Prosus rondt overname Just Eat Takeaway af, focus op Europese groei

Sahan opent 12e vestiging in Zaandam en experimenteert met horecaconcept

Investeerders eisen 5 miljoen euro terug van online-supermarkt Crisp

Lidl brengt groenten en fruit in de klas

VK wil dominantie supermarkten breken

Kritiek Consumentenbond op prijsclaims van supermarkten Nettorama, Boni en Aldi

Versboerderij Familie Schreurs uitgeroepen tot Groentespeciaalzaak van het Jaar

Albert Heijn vernieuwt versplein in meer dan 500 winkels

Plus-topman blikt terug op complexe fusie met Coop

Ahold Delhaize presenteert 'Healthy Future Academy' voor medewerkers

Egyptische AGF-handelaar opent Nederlandse vestiging in Venlo

Langzame start, maar positieve eerste dag bij Fruit Attraction

Delhaize: Al meer dan 2 miljoen maaltijden afgezet met Too Good To Go

E-commerce in Europa: +7%

Picnic lanceert kortingsabonnement voor verse groenten en fruit

Vers gepelde knoflook verovert groenteschap

De meest ambitieuze keurmerken in voeding

Minder aanbiedingen in zachtfruit, prijzen tomaten en komkommer stabiel

Just Eat Takeaway vervangt werknemers door AI: 175 banen verloren

"AI wordt onmisbaar in retail, maar menselijke inbreng blijft cruciaal"

Finland: Picadeli groeit naar 300 saladebars

Karremans: Nederlandse boodschappen niet per se duurder dan over de grens

Meer elektrische trucks voor Bidfood

“Vers van Fred” geeft AGF-afdeling Jumbo Nieuwkoop een gezicht

Lidl kocht vorig jaar voor €7,9 miljard in bij Spaanse telers

B2B-bijeenkomsten met inkopers Poolse retail voorzien in een behoefte

Nederlander heeft meer te besteden, maar kiest toch voor aanbieding

Jumbo zet elektrische Renault Master E-Tech in voor duurzame bezorging

VK: Jongeren maken pruimen weer populair

Carrefour opent eerste conveniencewinkel op Spaanse luchthaven

Lidl introduceert nieuwe slogan: 'Je verdient ’t'

Vakcentrum hekelt cao-dispensatie Picnic

Familie Colruyt stapt in Italiaans bedrijf in noten en gedroogd fruit

Gemiddelde aardbeienprijs in de lift en mango's in de aanbieding

Carrefour reorganiseert en focust zich op drie kernmarkten

Picnic en andere online supermarkten vrijgesteld van cao

Lidl België raakt niet uit de rode cijfers

FNLI blij met onderzoek ACM naar supermarktprijzen

Oud Sligro-directeur Hemko van Wezel nieuwe partner bij HOMiES Foodservice

Lidl-rederij Tailwind breidt uit met intra-Europese shortseadienst

Jan De Boer nieuwe Manager Retail Services bij Royal FloraHolland

Delhaize kiest Vanmarcke als nieuwe partner voor diepvrieslogistiek

Jesper Højer benoemd tot CEO van Jumbo Supermarkten

CrowdFarming neemt La Ruche qui dit Oui! over

ACM start onderzoek naar prijzen van boodschappen in Nederlandse supermarkten

Primeur voor België: slimme winkelwagen scant automatisch boodschappen

België wil grensshoppen verminderen

AVN Inspiratiedag: de toekomst van vers in en rond Amsterdam

HelloFresh koopt 7.000 ton aardappelen per jaar in Duitsland

Lokale supermarkt geeft strijd tegen Westlandse boerderijwinkel nog niet op

Ahold Delhaize zet samenwerking met Global FoodBanking Network voort

Fresh Market 2025 verbindt producenten en retailers

Prijsverlagingen trostomaten houden stand, blauwe bessenprijs verder in de lift

Delhaize opent zeven nieuwe supermarkten in België

VK: John Lewis verwacht winstgroei voor het volledige jaar

"PLUS staat er beter voor dan ooit te voren"

VersPodium bijgepraat over exoten bij Nature’s Pride

Spar stopt in Zwitserland

Brengen spaaracties supermarkten nieuwe klanten?

Spar Nederland breidt Spar University winkels uit

Supermarkten in West-Australië verkopen geschilde rode uien

Consument geeft opnieuw meer uit aan duurzaam voedsel

Prijs, gemak en duurzaamheid sturen supermarktgedrag in Nederland

Delhaize kondigt opening aan van zeven nieuwe supermarkten

Prijsverschil tussen A-merken en huismerken opent deur voor nieuwe prijsklasse in supermarkten

Franse retailers slaan voorraad in uit vrees voor blokkades

Oprichter Thomas Griesel stapt op bij HelloFresh

Supermarkt vreest concurrentie succesvolle Westlandse boerderijwinkel

M&S promoot historische aardappelrassen

Volop promotie in trostomaten en gemiddelde broccoliprijs daalt verder

Retailomzet eurozone meer gezakt in juli dan verwacht

Lidl, Spar en Picnic uitgeroepen tot categoriewinnaars beste winkelketen

Lidl maakt biologisch aantrekkelijk voor klanten in september

Albert Heijn en KNVB introduceren Oranje Appeltjes

Tesco test rijpheidsscanner avocado's

Aldi weer goedkoopste supermarkt in VK

Hybride consument in de AGF schakelt voortdurend tussen prijs en kwaliteit

"Supermarktverkoop groenten en fruit na jaren daling weer wat in de lift"

Jeroen van Koningsbrugge nieuwe gezicht van AH campagnes

McDonalds zet McVeggie definitief op menu

Cybercriminelen misbruiken opnieuw naam Lidl met nepwebshop

Lidl Zwitserland: Prijzen van bananen, paprika's, komkommers en nectarines -21%

Frits van Eerd heeft geen zeggenschap meer in Jumbo

Drie retailtrends die de toekomst van AGF vormgeven

Hoger resultaat voor Superunie over 2024

"Kinderen verdienen een gezonde toekomst, maak gezond makkelijker"

Inkoopverbond met Superunie krijgt verdere versterking

Blijvende lagere prijzen voor trostomaten bij Dirk en Hoogvliet, promotie van mango en aardbeien

Gezonde lunchbox-ideeën van Spar België's partner

Jumbo versnelt expansie in België

"Supermarkten dwingen nieuwe spelers in oude mal"

België: Vernieuwde Okay City Elsene/Ixelles heropent op 29 augustus als duurzame stadssupermarkt

Amerikaanse robot verkoopt bananen maar maakt reclame voor avocado's

Colruyt Group test emissievrije waterstoftrucks in dagelijkse logistiek

Staking afgewend bij Lidl België

M&S: Introductie nieuwe limited edition Pink Blush druiven

Eindafrekening ombouw Coop-supermarkten

Taco Bell maakt doorstart in Nederland na faillissement

Prijsduik Dirk met trostomaten, broccoliprijs volop in beweging

HelloFresh gaat zelf maaltijden maken in Verden, Duitsland

Cor Greydanus 60 jaar

Lidl introduceert nieuw logo voor gezondere en duurzamere producten

AVN Inspiratiedag De toekomst van vers in en rond Amsterdam

Just Eat Takeaway test robot voor maaltijdbezorging

Lidl passeert Morrisons in het VK

Picnic dreigt met vertrek uit Nederland bij verplichte supermarkt-cao

Frits van Eerd (ex-Jumbo) gaat in hoger beroep tegen celstraf

Kiwibessen van Hoogstraten opnieuw in het schap

Rust bevorderen kan leiden tot meer verkoop op AGF-afdeling

“Steenfruit verkoopt pas echt goed met de juiste aanpak”

Eataly investeert €75 miljoen voor wereldwijde expansie

Ahold verkoopt 87 Roemeense supermarkten

Eensgezindheid over broccoliprijs, blauwe bessen blijven promoproduct

Marktaandeel bij Picnic groeit langzaam, winst nog ver weg
