Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

The Monchy Food Company neemt notenmerk Nutisal over van Cloëtta

Het van oorsprong Zweedse zoetwarenbedrijf Cloetta heeft het merk voor droge geroosterde noten Nutisal afgestoten aan The Monchy Food Company, dat het hoofdkantoor in Capelle aan de IJssel heeft. In verband met de desinvestering zal Cloetta in de halfjaarresultaten van het tweede kwartaal van 2024 een niet-contante bijzondere waardevermindering van tussen 7 miljoen en 8 miljoen euro boeken.

Cloëtta wil de merken- en productportfolio stroomlijnen om de complexiteit te verminderen. Het merk Nutisal vertegenwoordigt ongeveer de helft van de totale notencategorie van Cloetta, die circa 2% van de totale netto-omzet van het bedrijf omvat. Cloetta blijft noten leveren in het Pick & mix-segment. De totale waarde van de transactie bedraagt tussen de 5 miljoen en 6 miljoen euro. ​​

Het merk Nutisal werd in 2013 door Cloetta overgenomen. In 2020 besloot Cloetta de productie van noten uit te besteden aan een derde partij om de concurrentiepositie te verbeteren. De productiefaciliteit in Helsingborg, Zweden werd in 2021 gesloten. Er gaan geen banen verloren vanwege het afstoten van het merk. Cloetta zal The Monchy Food Company ondersteunen in de transitie na de desinvestering om continuïteit in het serviceniveau voor afnemers van het notenmerk veilig te stellen.

The Monchy Food Company is een onderneming die actief is op het gebied van noten, zaden, zuidvruchten en superfoods. Het is een combinatie van de bedrijven Rhumfeld, Rhumfeld Baltic, Foodtrend en De Notenbeurs. Het portfolio bevat A-merk en private label producten, ingrediënten en voedingsconcepten. Deze worden toegepast bij private labels en eigen merken binnen de industrie, retail, foodservice en e-commerce.

Bron: Cloetta

Voor meer informatie:
Monchy Food Company
Rivium 1e Straat 83
2909LE Capelle aan den Ijssel
www.monchyfoodcompany.com

Publicatiedatum: