Duitsland: HelloFresh zet in op minder CO2-emissies in toeleveringsketenVoedselproductie is verantwoordelijk voor bijna een kwart van de wereldwijde CO2-emissies. Bij HelloFresh willen ze de meest duurzame voedseloplossing op grote schaal worden en zetten ze ons in om een meer duurzame manier te bieden om voedsel te kopen, bereiden en te genieten. Daarom is het vermijden en verminderen van emissies een integraal onderdeel van hun bedrijfsstrategie.
Bron: hellofreshgroup.com
VK: Aldi klaar voor grootse paasverkoopAldi staat op het punt om ongeveer 20 miljoen hot cross buns en 8,6 miljoen van zijn eigen merk chocolade-eieren te verkopen, terwijl de vierde grootste supermarkt van het land zich voorbereidt op zijn grootste en beste Pasen ooit. Hot cross buns en paaseieren zullen ervoor zorgen dat de retailer ongeveer £8 miljoen uitgeeft aan Britse leveranciers in de aanloop naar Pasen, terwijl het nog eens £4 miljoen zal uitgeven aan vers vlees, vis en vleesvrije alternatieven en ongeveer £34 miljoen aan Britse groenten en fruit. In ander nieuws onthult Aldi nieuwe voorkeurswinkellocaties in Londen.
Bron: aldipresscentre.co.uk
VK: Snappy Shopper sluit eerste nationale retaildeal met One StopNa een proefperiode vorig jaar heeft One Stop flitsbezorger Snappy Shopper geselecteerd als een van zijn officiële partners voor thuisbezorging. Met meer dan 1.000 winkels landelijk zal de door Tesco beheerde gemakswinkel in eerste instantie de diensten van Snappy Shopper introduceren in 250 van zijn locaties in juni dit jaar.
Bron: kamcity.com
Spanje: Biologische supermarktketen Veritas komt naar EsteponaVeritas is de grote biologische voedselsupermarktketen in Spanje met meer dan zevenduizend gecertificeerde biologische producten. Het bedrijf opent nu twee winkels in Estepona, een in El Paraíso en een in het toekomstige winkelcentrum Estepona Park.
Bron: euroweeklynews.com
Denemarken: Dagrofa meldt 'hoogste winst in 20 jaar'De Deense retailer Dagrofa heeft een bedrijfsresultaat gemeld van DKK426mln (€57,1mln) in het financiële jaar 2023, wat volgens de groep haar sterkste winstprestatie in 20 jaar was. De winst na belasting bedroeg DKK89mln (€11,9mln), wat meer dan 20% toename was ten opzichte van het voorgaande jaar.
Bron: esmmagazine.com
Zweden: Picadeli publiceert Vegocracy Rapport '24Picadeli rapporteerde: "Twee grote uitdagingen verenigen ons wereldwijd in 2024: klimaat en gezondheid. Het voedsel dat we eten speelt een cruciale rol in het behoud van onszelf en onze planeet; daarom moeten we ons eetgedrag veranderen. We geloven dat gedragsverandering de grootste uitdaging (en kans!) van dit jaar zal zijn, en we focussen op dit onderwerp in Het Vegocracy Rapport 2024".
Bron: picadeli.com