Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Cimcorp voorziet Netto van geautomatiseerde logistiek in dc

Netto is een samenwerking aangegaan met Cimcorp om de processen in hun logistiek centrum in Finland te verbeteren en toekomstbestendig te maken. Cimcorp is een leverancier van automatiseringssystemen.



De uitdaging voor Netto, Duitslands grootste discountsupermarkt en onderdeel van de Edeka Groep, is om de logistieke processen in haar faciliteit in Coswig te optimaliseren. De samenwerking moet ervoor zorgen dat AGF-producten binnen 24 uur na ontvangst in het distributiecentrum in de winkels worden geleverd. "Onze samenwerking met Cimcorp was een belangrijke en strategische beslissing", merkt Christina Stylianou, hoofd Corporate Communications bij Netto, op. "Ze bieden ons technische ondersteuning en we zijn blij met het resultaat."

Betere werkomgeving
Kratten met AGF-producten kunnen maximaal 20 kilo wegen. Vrachtwagens worden tot twee meter hoog geladen. Het laden van 20 kg kratten tot die hoogte is vaak een uitdaging voor werknemers. Technologie helpt om dat werk makkelijker te maken. Automatisering wordt voornamelijk gebruikt om de fysieke werkbelasting van werknemers te verminderen en de nauwkeurigheid van orderpicking te verhogen. Medewerkers van het dc kunnen zich dan concentreren op het bedienen van de machines.

Innovatie met focus op klanten
"Automatisering brengt langetermijnvoordelen met zich mee. Daarbij ligt onze focus op het optimaliseren van efficiëntie waarbij de klantenservice van dezelfde kwaliteit blijft. Ook het verbeteren van de tevredenheid van medewerkers en het waarborgen van lokale banen blijft onze focus houden," legt Christina Stylianou uit. Ze benadrukt dat Netto probeert om innovatie, klantenservice, medewerkerstevredenheid en de gevolgen van automatisering in evenwicht te houden.

Automatisering heeft Netto in staat gesteld haar systeemgebruik te optimaliseren en efficiëntie te maximaliseren. In het bijzonder heeft automatisering Netto geholpen haar processen in het logistieke centrum in Coswig te optimaliseren en productiedoelstellingen te halen. Dit zorgt voor een betrouwbare service voor klanten van Netto.

Voor meer informatie:
Maarit Leppäaho
Cimcorp
Tel: +358 10 2772 000
info@cimcorp.com
www.cimcorp.com

Publicatiedatum: