Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Edeka bouwt als eerste 'circulaire supermarkt'

HelloFresh Group haalt hoogste kwartaalomzet ooit

Italië beboet Amazon met 10 mln euro voor vermeende oneerlijke handelspraktijken
De antitrustautoriteit van Italië heeft twee dochterondernemingen van Amazon een boete opgelegd van in totaal 10 miljoen euro ($10,7 mln) voor vermeende oneerlijke handelspraktijken, aldus de toezichthouder. De Amerikaanse e-commerce gigant zei dat het tegen deze beslissing in beroep zou gaan.
Bron: reuters.com

VK: Sainsbury's verwacht sterke winstgroei in 2024/25
Sainsbury's, de op een na grootste supermarktgroep van Groot-Brittannië, voorspelt een sterke winstgroei in het nieuwe boekjaar met een stijging van 1,6% voor 2023/24, boven de verwachtingen van het bedrijf, wat deels te danken is aan het winnen van klanten van concurrerende supermarkten. Het bedrijf zei dat de onderliggende winst voor belastingen £701 mln (€820,17 mln) bedroeg in het jaar tot 2 maart 2024 - boven de bedrijfsrichtlijnen van £670 mln tot £700mln (€783,90 mln tot €817,80 mln) en de £690mln (€807,30 mln) gemaakt in 2022/23.
Bron: esmmagazine.com

Duitsland: HelloFresh SE rapporteert kwartaalomzet van €2,07 miljard
HelloFresh heeft zijn resultaten voor het eerste kwartaal van 2024 bekendgemaakt. De HelloFresh Group heeft de hoogste kwartaalomzet ooit behaald van ongeveer €2,07 mld, wat overeenkomt met een groei van ongeveer 3,8% bij gelijkblijvende valuta (Q1 2023: €2,01 mld). De onderneming blijft profiteren van de sterke vraag naar haar kant-en-klare maaltijden, die in het eerste kwartaal van 2024 een omzet opleverden van €496 mln (Q1 2023: €322 mln), wat overeenkomt met een groei van 56% op jaarbasis in constante valuta. De productcategorie maaltijdpakketten leverde een omzet op van €1,559 mln (Q1 2023: €1,687 mln), wat overeenkomt met een negatieve omzetgroei van ongeveer (6,9%) bij constante valuta. Factor, het RTE-merk van het bedrijf, is ook officieel verkrijgbaar in Zweden en Denemarken, wat de positie van HelloFresh Group als wereldwijd toonaangevend FMCG-concern met een digitale toekomst onderstreept.
Bron: ir.hellofreshgroup.com

Schotland: Integratieproef tussen Gander en Snappy Shopper belooft voedselverspillingslandschap opnieuw vorm te geven
Retailtechnologiebedrijf Gander heeft de resultaten bekendgemaakt van een proef die is uitgevoerd met Snappy Shopper, een specialist in de Q-commerce gemaksvoedingssector. Hierbij werd Gander geïntegreerd in de thuisbezorgapp van Snappy Shopper. Tijdens de proef, die sinds april vorig jaar werd uitgevoerd, lanceerden Gander en Snappy Shopper een actie in vijf winkels van SPAR Scotland.
Bron: retailtechinnovationhub.com

Duitsland: Edeka bouwt als eerste 'circulaire supermarkt'
In Braunschweig, in de Duitse deelstaat Nedersaksen, begint Edeka met de bouw van een speciale winkel: volgens de retailer de eerste recyclebare supermarkt van het land. Voor de bouw van het pand worden materialen en onderdelen gebruikt die kunnen worden hergebruikt of gerecycled om te zorgen voor een duurzame circulaire economie.
Bron: retaildetail.eu

VK: Retail data experts Reapp voegen Waitrose toe aan platform
Waitrose voegt zich bij de lijst van grote Britse retailers die beschikbaar zijn via Reapp Insights, waaronder Asda, Morrisons, Sainsbury's, Tesco, Co-op, Poundland en Marks & Spencer, waardoor merken AI-gestuurde gegevens kunnen gebruiken om hun afzet te vergroten.
Bron: reapp.uk

Sterke afzetstijging voor Carrefour, met dank aan Latijns-Amerika
Carrefour boekte solide resultaten in het eerste kwartaal van 2024. Op groepsniveau steeg de afzet van de Franse retailer met 13,5% tot een goede 22 miljard euro. Die groei was te danken aan het sterke momentum in Latijns-Amerika, waar de afzet met maar liefst 48% steeg. De vergelijkbare afzet van Carrefour België kende in het eerste kwartaal een lichte daling van 0,2% ten opzichte van 2023, maar is 9,7% hoger dan in 2022.
Bron: retaildetail.eu

Publicatiedatum: