Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Aartsen present op Asia Fruit Logistica

"We durven wel te zeggen dat we een leidende positie hebben in Zuid Oost Azië"

Tholen - "Never a boring moment bij Aartsen. Continu in beweging zijn, is waar wij ons comfortabel bij voelen", vertelt Menno van Breemen van Aartsen. "Niet omdat we onrustig zijn, maar wel omdat we erg ambitieus zijn. Dat zijn we ook in Azië waar we sinds 2012 dezelfde strategie voeren als in Europa - Benelux. Aartsen als groep importeert producten (alles wat vers is – een enorm breed assortiment) vanuit 700 producenten in de wereld en in Azië volgen we sinds jaar en dag, dezelfde strategie met meer dan 300 partners aan de productiekant. Net als in Europa verkopen wij aan een zeer breed scala aan klanten."

Aartsen Asia voorziet jaarlijks een 200 klanten (first tier, second tier, third tier groothandelaren, hotel en catering, streetvendors, industrie, retailers, scholen, online verkoop maar in Azië ook diverse supermarkten) in 17 verschillende landen, van de beste producten die hun telers produceren. "We willen niet de grootste zijn, maar we streven ernaar om de beste te zijn in onze tak van sport. Als verlengstuk van onze telers is het onze taak om de juiste producten op de juiste plek te plaatsen voor het beste resultaat in de markt. Dat is extreem divers – een echte one stop shop gateway into the Far East", aldus Menno.

"Het is te makkelijk om te denken dat een bepaald land altijd de beste prijzen geeft. Sterker nog, binnen de verschillende landen in Azië zitten grote verschillen. Doordat we onze klanten 52 weken per jaar voorzien van de juiste producten, hebben we een sterke positie. We zijn niet seizoensgebonden, hierdoor hebben we een duidelijke onderscheidende rol in de markt. Daarnaast streven we altijd naar het continu aanboren van nieuwe marktsegmenten, of nieuwe distributiesteden."


Klik hier voor een uitvergroting

Sterke positie Zuidoost-Azië
"Een succesvolle distributie in het Verre Oosten is niet vanzelfsprekend. De aanpak in Korea is wel degelijk anders dan in Maleisië, Vietnam, Thailand, Cambodja, de Filipijnen of China. Daarom zijn lokale mensen die de talen spreken en culturen begrijpen essentieel, ook zijn zij aanwezig in de markten wanneer nodig. Een belangrijk ingrediënt voor ons succes zijn onze mensen met roots uit deze landen. China is als onze grootste afzetmarkt erg belangrijk, maar de groei in Zuidoost Azië ontwikkelt zich sterk. 60% van de ongeveer 10 miljoen dozen fruit verkopen we in het Verre Oosten buiten China. We durven ook wel te zeggen dat we een leidende positie hebben in Zuid Oost Azië. Met de wens van vele producenten die op zoek zijn naar diversificatie in hun afzetmarkten is dat vaak een goede match. Al zijn we er altijd duidelijk over; we sluiten geen markten uit. De kracht van Aartsen is de spreiding. En die service bieden we onze partners aan voor zowel de markt in de Benelux als Azië waar we 1 Aartsen zijn."

Branding in Asia.
"Net als in Europa hebben we in Azië een merkstrategie die gebaseerd is op de beste producten van een bepaalde herkomst. We linken een merk aan een herkomst. Samen met onze telers zorgen we ervoor dat we een zo’n breed mogelijk assortiment hebben in onze eigen merken. Eén voorwaarde is heilig: kwaliteit! 365 dagen per jaar moet de klant kunnen vertrouwen op ons merk. Grandezza is een mooi voorbeeld in Azië waar de klanten blind vertrouwen op ons merk met producten uit Zuid-Amerika en Australië. Daarnaast zijn we bezig met een citrus- en een bessen / kersen merk. Stay tuned."

IT – Fresh
"Na een succesvolle implementatie van ons nieuwe ERP systeem Fresh in de Benelux zijn we bezig met de ontwikkeling voor een Fresh systeem in Azië. Enerzijds is het doel om intern klaar te zijn voor de verdere groei van ons bedrijf, anderzijds willen we de informatie stroom naar onze relaties naar een hoger niveau tillen. Denk onder andere aan prijsinformatie, stockoverzichten en QC rapporten, zo zijn wij als Aartsen altijd bezig om de service naar onze partners verder te verbeteren."

Aartsen zal zichtbaar zijn op de beurs van zowel Hong Kong (Asia Fruit Logistica 6-7-8 september, Hal 5-5E30 ) als Madrid (Fruit Attraction 3-4-5 oktober, Hal 4-4D06). "Na een afwezigheid van 3 jaar is de AFL terug in onze thuisstad Hong Kong, waar we enorm trots op zijn. We nodigen al onze bestaande en nieuwe relaties uit op onze stands", besluit Menno.

Voor meer informatie:
Menno van Breemen
Aartsen
T: +31 (0)76 - 52 48 105
M: NL +31 6 34 37 13 58
M: HK +852 93 19 80 78
[email protected]
www.aartsen.com