Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Trots op ons verhaal"

Harvest House viert 10-jarig jubileum

Coöperatie Harvest House viert haar 10-jarig jubileum. Op 9 april 2013 heeft een aantal telers de coöperatie officieel opgericht. “Het moest een ketenorganisatie worden met de focus op vruchtgroenten”, zegt Jelte van Kammen, algemeen directeur bij Harvest House. “Dat is nog steeds onze kracht.”

“Natuurlijk is onze rol wel veranderd. Tien jaar terug was de uitbetaalprijs voor onze leden het belangrijkste. Inmiddels hebben we ook een belangrijke rol als ketenregisseur en verbinder. We richten ons op lobby-thema’s, we zetten in op duurzaamheid en we stimuleren en faciliteren teelttechnische R&D-projecten. Onze telers zijn stuk voor stuk ondernemend en vooruitstrevend en vragen deze houding ook van Harvest House. We kijken altijd hoe we dingen beter gaan doen.”

In de afgelopen tien jaar zijn bij Harvest House de nodige mijlpalen bereikt. “Ik ben trots op ons verhaal: we zijn de bron van een gezond leven. We leveren een gezonde bijdrage aan de wereld. Wat betreft duurzaamheid hebben we het speelveld in gang gebracht, onder andere met de Hortifootprint, klimaatneutraal gecertificeerd product en de huidige lobby samen met FVO en Stop the foodfight. Mijlpalen zijn ook Snijpunt en Food Fellows waarmee we toegevoegde waarde in de keten bieden. En wat te denken van onze groei: het aantal hectares, de productie in Tunesië, Marokko, Portugal, Frankrijk en Egypte en ons aandeel biologische teelt. Daarnaast vind ik ook de professionalisering van onze organisatie en de manier waarop we onze trademarketing vanaf het begin hebben opgebouwd een echte mijlpaal. We zitten bij de grote Europese retailers aan tafel om onze vruchtgroenten op de markt te brengen.”

Ze kijken bij Harvest House ook graag naar de toekomst. “We blijven ons focussen op vruchtgroenten en de hightech glastuinbouw. De rol van data en AI wordt steeds belangrijker. Verder gaan we toe naar verdere internationalisering en schaalvergroting van teeltbedrijven, doordat telers steeds meer gaan samenwerken. We moeten de juiste koers vasthouden om relevant te blijven. Dat vraagt om leiderschap en daadkracht.”

Voor meer informatie:
Harvest House
info@harvesthouse.nl
www.harvesthouse.nl 

Publicatiedatum: