Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Top 10 van supermarktketens in Bulgarije

Top 10 van supermarktketens in Bulgarije
Hier volgt een overzicht van de tien grootste supermarktketens in Bulgarije, op basis van hun meest recente omzet over het hele jaar. Alle gegevens zijn afkomstig van Retail-Index (www.retail-index.com)

  1. Kaufland & Lidl omzet: € 1,77 mln (2021);
  2. Metro C&C omzet: € 435 mln (2021);
  3. BILLA omzet: € 49 mln (2021);
  4. T Market omzet: € 198 mln (2021);
  5. Fantastico omzet: € 128 mln (2021);
  6. Dar omzet: € 20 mln (2021);
  7. Hit omzet: € 20 mln (2021);
  8. 345 omzet: € 12 mln (2020);
  9. Kam Market omzet: € 10 mln (2020);
  10. Leksi omzet: € 7 mln (2020).
    Bron: esmmagazine.com 

VK: Aardbeien in plaats van vuilniszakken: poll onthult vreemde vervangingen voor supermarktbezorging
Hondenkluiven in plaats van kippenborsten? Aardbeien in plaats van vuilniszakken? Dit zijn slechts enkele van de vreemdste supermarktvervangingen, zo blijkt uit een enquête. Bijna de helft van de supermarktleveringen (47%) bevatte de afgelopen
12 maanden een vervangend artikel, zo bleek uit het onderzoek voor de consumentengroep Which?
Bron: theguardian.com 

Oostenrijk: Spar breidt marktleiderschap uit, retailer zet meer dan € 9 mld om
Spar Oostenrijk heeft in 2022 zijn marktleidende positie geconsolideerd met een marktaandeel van 36,3% en een retailomzet van meer dan € 9 mld, wat neerkomt op een omzetgroei van 4,7%. De Spar Austria Group, met activiteiten in Oostenrijk en zeven buurlanden in de drie segmenten foodretail, sportretail en winkelcentra, rapporteerde een gecombineerde omzetgroei van 7,3% tot € 18,63 mld. De groep heeft momenteel meer dan 91.300 medewerkers in dienst en exploiteert 3.026 winkels, waarvan 1.506 in Oostenrijk.
Bron: spar-international.com 

Dringende aanpak nodig van Franse wet handelsonderhandelingen
EuroCommerce heeft de Europese Commissie opgeroepen om de nieuwe Franse wet op de handelsbesprekingen aan te vechten, die volgens haar een duidelijke schending van de EU-regels is en niet alleen de Franse, maar ook alle andere EU-consumenten op het hele continent dreigt te schaden.
Bron: esmmagazine.com 

VK: John Lewis: Ex-baas zegt dat verandering van eigendomsmodel een tragedie zou zijn
Een voormalige baas van John Lewis heeft gezegd dat het een "tragedie" zou zijn als de retailer zijn eigendomsmodel, dat al 70 jaar in handen van het personeel is, zou veranderen. Andy Street, managing director van 2007 tot 2016, vertelde zondag aan Laura Kuenssberg op de BBC dat John Lewis meer is dan een winkel. Ander nieuws: Retailer Mary Portas heeft een open brief geschreven aan John Lewis waarin ze waarschuwt dat het warenhuis zijn ziel heeft "verloochend".
Bron: bbc.com 

Galeria benoemt Olivier van den Bossche tot CEO
Het noodlijdende warenhuisconcern Galeria Karstadt Kaufhof heeft Olivier van den Bossche aangesteld als nieuwe CEO. De Belg, die enige historie heeft met delen van de fusiegroep, moet de keten nu weer naar groei leiden.
Bron: retaildetail.eu 

Dino Polska ziet omzetgroei van 28,5%
De Poolse retailer Dino Polska heeft een stijging van 28,5% op jaarbasis gemeld in de like-for-like omzet in zijn boekjaar 2022. De totale omzet, inclusief nieuw geopende Dino-winkels, steeg met 48,2% tot € 4,2 mld. Het bedrijf merkte op dat de omvang van zijn activiteiten bijna verdubbelde ten opzichte van 2020, toen de omzet € 2,1 mld bedroeg.
Bron: esmmagazine.com 

HelloFresh meldt plannen om markt en maaltijdopties uit te breiden
HelloFresh verklaarde dat het zich zal richten op het bieden van meer opties om de wekelijkse maaltijdkeuzes aan te passen en het zal zijn HelloFresh Market, waarmee zijn leden hun maaltijdkits kunnen aanpassen met extra's zoals desserts en snelle lunches, blijven uitbreiden na het succes van de uitrol in de Verenigde Staten, België, Nederland en Luxemburg in de afgelopen twee jaar.
Bron: winsightgrocerybusiness.com 

Publicatiedatum: