Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Oprichters Pieter Pot stappen op

Jouri Schoemaker en Martijn Bijmolt, die vier jaar geleden Pieter Pot oprichtten, hebben hun bedrijf overgedragen aan Delicatessenfabriek. In een bericht op LinkedIn leggen ze uit dat die stap noodzakelijk is om het bedrijf rendabel te krijgen.

"Pieter Pot groeide hard, maar uiteindelijk niet genoeg om het businessmodel op eigen benen rendabel te krijgen", schrijft Jouri die nog even bij het merk betrokken blijft. "Met pijn in ons hart waren we daarom nu genoodzaakt het stokje van dit droom-avontuur over te dragen om de missie van Pieter Pot voort te kunnen zetten. Om ons circulaire model rendabel te krijgen was het noodzakelijk dat we een partij vonden die processen binnen dat systeem kan integreren. Die eigenaar is gevonden in de Delicatessenfabriek, een voedselproducent die tevens al onze partner was voor het wasproces van onze herbruikbare potten." 

"Zoals we altijd hebben gezegd: onze missie gaat boven ons bestaansrecht, onze missie gaat boven onze eigen positie. Nu moest de daad bij het woord gevoegd worden", aldus Martijn.

In 2020 haalde Pieter Pot een investering van 2,7 miljoen op bij verschillende investeerders, gevolgd door 9 miljoen in 2021. In dat jaar breidde het bedrijf ook uit naar Vlaanderen en Brussel. In de afgelopen vier jaar bespaarde Pieter Pot met 50.000 klanten in Nederland en Belgiƫ meer dan 4 miljoen verpakkingen. "We hebben een systeemverandering in gang gezet, waarbij grote en kleine leveranciers hun keten hebben aangepast en we hebben aangetoond dat klanten wel degelijk voor verpakkingsvrij willen kiezen als het maar gemakkelijk en aantrekkelijk is", schrijft Martijn.