Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Duurzame snack onderweg

"We bieden de mogelijkheid om bananen per stuk te verkopen om voedselverspilling tegen te gaan"

Fresh Del Monte heeft een stevig uitbreidingsplan aangekondigd van de handige 24-count, single-serve, Del Monte-bananendoos op de Europese markt. Het product wordt verpakt in een kleine doos, die is ontworpen om te voldoen aan de toenemende vraag naar gemakkelijke, on-the-go snacks in verschillende retail- en horecakanalen. Het is ook ontworpen om Europese consumenten te helpen de inflatie te bestrijden en ondersteunt tegelijkertijd de inspanningen van het bedrijf op het gebied van duurzame tuinbouw en de vermindering van voedselverspilling in de toeleveringsketen.

De Del Monte-bananen voor de losse verkoop hebben elk het Del Monte Quality-logo, waardoor het voor consumenten gemakkelijk is om precies de hoeveelheid te kopen die ze nodig hebben en het risico op voedselverspilling zowel in de winkel als in de huishoudens wordt verminderd. De bananen worden geteeld bij CO2-neutrale teelbedrijven in Costa Rica en Guatemala. Afhankelijk van het land zullen de bananen voorzien zijn van de nieuwe thuis-composteerbare sticker, die het bedrijf sinds vorig jaar op de markt brengt om consumenten aan te zetten tot nog meer recycling.

"Op een moment waarop alle rapporten op korte termijn een alarmerende daling van de consumptie van vers fruit in heel Europa laten zien en te midden van de inflatiespanningen die de portemonnee van de consument raken, willen we ons zoveel mogelijk gezonde, verse producten van goede kwaliteit toegankelijk maken voor zoveel mogelijk huishoudens," zegt Thierry Montange, marketingdirecteur van Del Monte Europe Africa. "Soms hebben mensen die onderweg zijn of alleen wonen zin om één of twee stuks fruit te kopen, zonder extra verpakking of kosten. Wij vinden dat er voor hen een optie voor verse kwaliteitsproducten moet zijn, waar ze ook zijn. Ons streven naar duurzaamheid omvat het terugdringen van voedselverspilling in de hele toeleveringsketen en dit nieuwe aanbod is een grote stap in die richting. Onze reeds lang bestaande programma's voor CO2-neutrale tuinbouw en regeneratieve tuinbouw zijn bedoeld om onze klanten en consumenten te inspireren om te blijven genieten van verse, voedzame bananen. Dat kan nu dus ook in de vorm van een eenpersoonssnack met Fresh Del Monte-kwaliteit."

De gecertificeerde, duurzaam geteelde Del Monte-bananen voor eenmalig gebruik zullen de komende weken te koop zijn bij supermarkten in heel Europa. Ze zijn los verpakt in dozen van 4,53 kg, met precies 24 bananen per doos."

Voor meer informatie:
Claudia Pou
Fresh Del Monte
communications@freshdelmonte.com 
www.delmonteeurope.com 

Publicatiedatum: