Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Berry Monitor sneller beschikbaar dankzij fotoherkenning

"Spaanse handelaren hoeven dankzij onze monitors niet meer naar Duitsland om winkelbezoeken af te leggen"

Tholen - Met respectievelijk de Berry--, Tomaten- en Exoten Monitor biedt crowdsourcingsplatform Roamler haar gebruikers in abboneevorm realtime inzicht in de actuele situatie van deze producten in het Europese retailschap. Ook in de Spaanstalige landen zijn de monitors in opmars. "Ik kreeg deze week letterlijk van een klant te horen dat hij dankzij onze monitors niet meer naar Duitsland hoeft te vliegen om winkelbezoeken te doen", vertelt Angel Bondia. De monitors bieden dan ook tal van informatie over het product en tonen onder meer de actuele situatie van de prijs, kwaliteit en leveranciers. De Berry Monitor is inmiddels uitgerold naar twaalf landen, volgend jaar wordt de Tomaten Monitor uitgebreid van vijf naar tien landen en de Exoten Monitor geeft inmiddels inzicht in de schappen van de retailketens in zes Europese landen.

Onlangs heeft Roamler een nieuwe fotoherkenningstool geïntroduceerd, waarbij op basis van Artificial intelligence (AI) bij het scannen van de foto van het product alle informatie van de verpakking direct wordt verzameld. "We hebben deze nieuwe manier van data-analyse lang getest, maar zijn trots dat we nu live zijn gegaan. Hiermee wordt onze data nog nauwkeuriger. Een mens maakt makkelijker fouten, aangezien er zoveel informatie op de verpakking staat. Wij hebben de computer geleerd te zoeken naar productinformatie die van belang is voor onze klanten en halen deze informatie dus direct van productfoto’s af via een geautomatiseerd proces.  Alle informatie op de verpakking, van GGN tot land van herkomst en merkt wordt op die manier direct verwerkt in onze database", vertelt Angel.


Vergelijkingstool

"Bovendien is de tijdswinst groot, zowel voor de Roamlers die de winkelbezoeken afleggen, als voor de gebruiker. "In de vorige situatie waren onze Roamlers zomaar een half uur bezig in de winkel, nu zijn ze in 10 minuten klaar ", aldus Angel. "Maar ook onze abonnees profiteren hiervan. Wanneer we op maandag in de grote landen Engeland, Duitsland en Frankrijk een groot deel van de  winkelbezoeken al hebben afgerond, is op dinsdagmiddag die informatie al te vinden in het dashboard. Ideaal voor met name de handelsorganisaties die hier dezelfde week al op kunnen anticiperen. We krijgen dan ook enorm goede reacties hierop uit de markt."

Voor meer informatie:
Angel Bondía Hernando
Roamler
NDSM-plein 20-26
1033 WB Amsterdam
Mob: +31653427407 (prefijo holandés)
angel.bondia@roamler.com 
www.roamler.com/es 
https://www.roamler.com/nl/zakelijk/oplossingen/retail-monitors